شناسهٔ خبر: 9536265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اوکراین به ترکیه دلداری داد

وزیر کشاورزی و مواد غذایی اوکراین اعلام کرد کشورش آماده است هرگونه کمبود مواد غذایی در بازار ترکیه را در پی تحریم های روسیه جبران کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،الکسی پاولنکو گفت اوکراین مواد غذایی کافی با کیفیت مناسب را برای تامین نیازهای شهروندان ترکیه ای در صورت محدود شدن صادرات روسیه به این کشور در اختیار دارد.
اوافزود: چنانچه شرکای قدیمی تحریم هایی راعلیه ترکیه وضع وصادرات غلات را به این کشور متوقف کنند اوکراین آماده است صادرات غلات و نفت به این کشور را دست کم دو برابرکند.
پاولنکو همچنین خاطر نشان کرد: ترکیه شریک قدیمی و قابل اعتماد اوکراین است و این کشورآماده است تامین مواد غذایی در این کشور را تضمین کند.
 وزیر کشاورزی اوکراین این اظهارات را به دنبال آن مطرح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهورروسیه از تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد.
در چارچوب این تحریم ها شرکت های ترکیه ای فعال درروسیه و اتباع ترکیه ای که در شرکت های روس به کار گرفته شده اند با محدودیت هایی مواجه خواهند شد و محدودیت هایی نیز علیه برخی کالاهای صادراتی ترکیه اعمال خواهد شد.
این تحریم ها به دنبال سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه در مرز ترکیه و سوریه و به رغم ادعاهای ترکیه مبنی برآن اعمال شد که این جنگنده با وجود هشدارهای مکرر حریم هوایی این کشوررا نقض کرده است.

نظر شما