شناسهٔ خبر: 9528487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

زائران حسینی در بزرگترین راهپیمایی جهان راهی کربلا شده‌اند

خروش میلیونی عاشوراییان در آستانه اربعین

صاحب‌خبر -

در آستانه اربعین حسینی، خروش میلیونی زائران در بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان چیزی جز آن نیست که این پیاده‌روی پرمعنا، عشقی است که نقطه پایان ندارد. تهدیدات تروریستی گروه فرومایه‌ای چون داعش هم نمی‌تواند مانعی برای این جوشش و خروش میلیونی باشد.

شیعیان از سراسر جهان خود را به کاروان میلیونی حسینی رسانده‌اند تا از پس قرن‌ها به ندای «هل من ناصرینصرنی» لبیک بگویند. این جمعیت عظیم و  این شور و شعور عاشقان و دلباختگان امام حسین(ع)  جلوه ای از قدرت نرم اسلام ناب است که دشمن را به هراس انداخته است چرا که خط اسلام ناب محمدی و حسینی است که اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی را به حاشیه رانده است. اینجاست که طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به اربعین حسینی، ‌رسانه‌های پرمدعای غربی،‌ بایکوت خبری این راهپیمایی بی‌نظیر در جهان را در دستور کار قرار داده‌اند ولی آنها از فهم و درک رمز و راز اربعین عاجز و ناتوانند. میلیون‌ها زائر در این راهپیمایی بزرگ و بی بدیل با قلب و جانشان فریاد سرمی‌دهند که؛ «اربعین پژواک عاشورا در پهنه تاریخ است» و «نامه حسین بر تارک تاریخ ماندنی است» ...آری فردا اربعین حسین(ع) است و کربلا غوغاست و هیچ کجا برای این عاشقان و زائران، کرببلا نمی‌شود.
گزارش های خبری حاکی از آنست که در کربلای معلی شور و غوغای خاصی برپاست و زائران حسینی به هر وسیله خود را برای شرکت در اربعین سالار شهیدان و یاران باوفایش از بسیاری از کشورهای جهان به کربلای معلی رسانده اند و جمعیت وارد شده به حدی است که اطراف حرم حسینی و عباسی می توان گفت به طور کامل بسته شده است. خیل مشتاق امام حسین(ع) که در ایام اربعین به کربلا مشرف می شوند بیش از 20 میلیون نفر عنوان شده است؛ در همین رابطه به گزارش باشگاه خبرنگاران، «ریاض السلمان» رئیس هیئت ها و حسینیه های عراق گفت: تعداد زائران از دهم صفر تا بیستم صفر به 30 میلیون می رسد، اما اوج زیارت ها در 19 و 20 صفر است که 15 میلیون نفر در کربلا می آیند.


 ورود قریب به 2 میلیون زائر ایرانی به عراق
در خصوص جمعیت زائران ایرانی اربعین هم میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلای معلی گفت: تا روز دوشنبه بیش از یک میلیون و 800 هزار زائر ایرانی به طور قانونی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده اند.وی در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود که تا روزهای آینده شمار زائران حسینی ایرانی وارد شده به کربلای معلی از مرز دو میلیون و 300 هزار نفر عبور کند. با توجه به استقبال کم نظیر برای عزیمت به مرز مهران هم سردار محمدرضا مهماندار معاون عملیات پلیس راهور ناجا با اشاره به این که ظرفیت مرز مهران تکمیل است، اعلام کرد: توصیه می‌کنیم زائرین دیگر به مرز مهران مراجعه نکنند و از مرزهای شلمچه و چزابه در خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین سفر کنند.
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا نیز در گفت‌وگو با فارس با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و ازدحام جمعیت در مبادی مرزی کشور به سمت عراق اظهار داشت: تمامی مأموران مستقر در پایانه‌های مرزی با نظارت کامل، از خروج افرادی که موفق به تهیه ویزا نشده باشند جلوگیری خواهند کرد.
در این بین «حسین الیساری»  نایب رییس کمیته امنیتی استان کربلا با تقدیر از حسن سلوک زائران ایرانی در جریان راهپیمایی اربعین امسال تاکید کرد که زائران ایرانی حسن اخلاق خود را در طول ایام اربعین حسینی در تعامل با هیات های مذهبی و دستگاه های خدماتی و امنیتی استان کربلا به نمایش گذاشته اند.
همچنین «مازن الوزنی» مسئول آیین ها و هیات های مذهبی در تولیت های آستان مقدسه حسینی و عباسی در کربلای معلا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با 27 هیات مذهبی پذیرایی از زائران، بیشترین سهم حضور خارجی را امسال در مراسم اربعینی حسینی در کربلای معلی دارد. و سرانجام اینکه در پیاده روی اربعین حسینی زائرانی از سراسر جهان اعم از ایرانی، عراقی، اروپایی و آسیایی حضور دارند و حضور پیروان ادیان آسمانی و غیرآسمانی مانند مسیحیان، کلیمیان، زردشتیان، هندویان و صائبیان و غیره در مسیر کربلاچشم نواز است و همه این شعار را سر می دهند که «لبیک یا حسین»...

نظر شما