شناسهٔ خبر: 9525543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاندار ایلام در گفتگو با قدس آنلاین تأکید کرد:

بازگشت گسترده زائران به مرز مهران/ سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید

قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: استاندار ایلام گفت: طی چند روز اخیر بیشترین زائران از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده اند و تعداد زیادی نیز پس از انجام اعمال معنوی زیارت، بصورت گسترده در حال بازگشت به این مرز هستند و لازم است که عاشقان حسینی سفر به عتبات عالیات را به زمان دیگری موکول کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهندس محمدرضا مروارید در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما، با بیان اینکه مرز مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است و به همین خاطر تعداد قابل توجهی از زوار هم در رفت و هم در برگشت، این مسیر را برای تردد انتخاب می کنند، اظهار داشت: امسال به دلیل فراهم بودن امکانات و شرایط خاص در مرز مهران، زائران بیش از دو مرز چزابه و شلمچه به این مرز روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه همه تدابیر لازم برای بازگشت سهل و آسان زائران از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف داخل کشور، اندیشیده شده است، افزود: تمام سعی و تلاش همه خادمان زوار در مرز بین المللی مهران، مدیریت بازگشت زائران به اقصی نقاط کشور است.

استاندار ایلام با بیان اینکه علی رغم ازدحام جمعیت خودرویی و انسانی در راههای مواصلاتی این مرز، مدیریت ترافیکی خوبی بعمل آمده است، بیان داشت: خوشبختانه همه نیروهای مردمی، اداری، امدادی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، نظامی، انتظامی، مرزبانی، سپاه، بسیج و...، بصورت شبانه روزی پای کار و مشغول انجام وظیفه هستند تا امنیت، آسایش و آرامش زائران را به نحو مطلوبی برقرار سازند.

مهندس محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه خاطر ما، مدیریت بازگشت زائران پس از ورود به پایانه مرزی مهران و انتقال سریع آنان به مقاصد مربوطه در داخل کشور است، یادآور شد: طی چند روز اخیر بیشترین زائران از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده اند و تعداد زیادی نیز پس از انجام اعمال معنوی زیارت، بصورت گسترده در حال بازگشت به این مرز هستند و لازم است که عاشقان حسینی سفر به عتبات عالیات را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه بر مبنای اعلام  و هشدار کارشناسان هواشناسی، از فردا احتمال ورود یک توده سرد و بارش زا به استان، دور از انتظار نیست، خاطرنشان ساخت: در همین راستا بایستی هم زائران عزیز و هم ما خادمین زوارآمادگی کامل داشته باشیم تا بتوانیم به نحو شایسته ای خدمات رسانی و انتقال زوار را به سرانجام برسانیم.

استاندار ایلام از زوار درخواست کرد که تغذیه، البسه، پوشاک گرم و نیز چتر را به تعداد مورد نیاز، به همراه داشته باشند تا در صورت بارش رحمت الهی، دچار مشکلات عدیده نشوند و تصریح کرد: زائران عزیز لازم است که با احتیاط کامل، با رعایت قوانین و مقررات و با سعه صدر، زمان سفر خود را مدیریت کنند.

مهندس محمدرضا مروارید به زائرانی که تا کنون برای زیارت عتبات عالیات به مرزهای کشور از جمله مرز بین المللی مهران نیامده اند، توصیه و تأکید کرد: از آنانی که تا کنون به سعادت حضور در راهپیمایی اربعین امسال نائل نشده اند، تقاضا می شود که از مراجعه به مرز مهران جداً خودداری کنند و برنامه سفر معنوی خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

وی با اشاره به اینکه تمام زائرانی که با ویزا و گذرنامه به این مرز آمده اند، رهسپار کشور عراق شده اند، گفت: ترافیک راههای مواصلاتی مرز مهران آرام و روان است اما پیش بینی می شود که با توجه به حجم چشمگیر زائران در حال بازگشت و روند رو به افزایش آن، در ساعات و روزهای آینده، آین ترافیک به اوج خود برسد و برخی مسیرهای مواصلاتی یک طرفه شوند.

 

 

 

نظر شما