شناسهٔ خبر: 9520217 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

پزشکان در خدمت به زائران حسيني سبقت مي‌گيرند

موج - سيل زائران اربعين از مرزهاي کشور به سمت کربلا روان شده است، جمعيت زيادي از روزهاي گذشته به سرزمين عاشقان امام حسين (ع) رسيده‌اند و جمعيت چندصد هزار نفري نيز با پاي پياده در مسير کربلا هستند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، جمعيت زائران به قدري زياد است که تعداد قابل توجهي در خيابان‌ها و پياده‌روهاي شهر کربلا ساکن شده‌اند، به نسبت حجم بي‌سابقه زائران حسيني حجم مراجعات به درمانگاه‌ها و چادرهاي هلال‌احمر نيز افزايش يافته است، به طوري که پزشکان و پرستاران در شيفت‌هاي غيرکاري هم براي ارائه خدمات درماني و دارويي کمک مي‌کنند.
برخي از صحنه‌ها در چادرها و درمانگاه‌ها بسيار زيبا و قابل تأمل است، پزشک فوق تخصص قلب که حتي از تزريقات و جارو زدن چادر هم ابايي ندارد و در ويزيت بيماران از همه پيشي مي گيرد؛ پزشکي که دوره رزيدنتي خود را تازه به اتمام رسانده و براي شروع کار، مُهر تخصص خود را در راه خدمت به سيدالشهدا (ع) متبرک کرده است.
پرستار داوطلبي که وقتي با درخواست مرخصي ۲۰ روزه‌اش موافقت نمي‌شود؛ به عشق خدمت به زائران حسيني با مرخصي ساعتي آمده و حتي در اين مدت بيمه او نيز قطع شده است، با اين همه در دو شيفت کاري با عشق و علاقه دارد خدمت مي‌کند.
اکثر مراجعان به علت سرماخوردگي، درد عضلاني و تاول پا به چادرها و پايگاه هاي پزشکي هلال احمر مراجعه مي‌کنند، در بين مراجعه کنندگان از کشورهاي عربستان، کويت، بحرين، لبنان و...، نيز به چشم مي‌خورند.
تعداد زائران ايراني براي تخليه تاول پا قابل توجه‌تر است و البته در بين صحبت‌هايشان از خدمات هلال احمر ايران ابراز خرسندي و رضايت کامل دارند. بعضي از آنها به خوبي با هلال‌احمر و خدمات آن در ايام مختلف در کربلا آشنا هستند و ابراز رضايت مي‌کنند، از اينکه يک همزبان به آنها رسيدگي مي‌کند، زبان آنها را مي‌داند و مشکلي در بيان و توضيح دردهاي خود ندارد، اظهار رضايت مي‌کنند و برخي ديگر هم که براي اولين بار مي‌آيند؛ از اين نوع خدمات گسترده شگفت‌زده مي‌شوند.
زائري که به يکي از درمانگاه‌هاي کربلا مراجعه کرده از تفاوت سطح خدمات مي‌گويد و اينکه هلال‌احمر ايران پزشکان حاذق را به خدمت گرفته و علاوه بر ارائه خدمت به هم‌وطنان خود، مرحمي بر دردهاي زائران بسياري است که به عشق اربعين مولاي خود آمده‌اند و در اين ميان زائري ديگر را مي‌بيني که به علت رعايت اصول بهداشتي ترجيح مي‌دهد به چادر هلال‌احمر بيايد.
حس رضايت زائران در قالب لبخندها و دعاهاي خير براي کادر درمان ابراز مي‌شود، خانمي که به دليل درد شديد کليه‌اش مراجعه کرده و مداوا شده يا دختر جواني که هر روز براي تعويض پانسمان انگشت پيوند شده‌اش مراجعه مي‌کند و تقريباً کادر درماني را به اسم مي‌شناسد يا تمام کساني که روي تاول‌هاي پايشان مرهم گذاشته شده، اجر زحمات تيم درماني را از سيد الشهدا (ع) آرزو مي‌کنند.
و قطعاً اين دعا، بهترين سپاس از زحمات بي‌دريغ و عشاق الحسين (ع) است که براي ادامه خدمت به آنها انرژي دو چندان مي‌دهد.

نظر شما