شناسهٔ خبر: 9516727 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

17 هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شدند

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران از ورود بیش از 17 هزار نفر از زائران برگشتی از آیین های اربعین طی 24 ساعت گذشته از این نقطه مرزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مراد ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد تعداد زائرانی که مرز مهران را برای برگشت انتخاب می کنند تا پایان امشب به بیش از 2 برابر دیروز برسد.
وی افزود: کوتاهی مسیر به شهرهای مرکزی کشور باعث شده بیشتر زائران مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب کنند که همین موضوع بر ترافیک شدید این شهرستان افزوده است.
فرماندار مهران یادآور شد: 700 هزار نفر تا اواخر دیشب از طریق مرز مهران به شهرهای مذهبی کشور عراق عزیمت کرده اند که به تنهایی 50 درصد زائران عبوری را تشکیل می دهند چرا که تاکنون از سه مرز تعیین شده یک میلیون و 400 هزار نفر وارد عراق شده اند.
ناصری از زائران خواست بازگشت خود را تنها به روز اربعین محدود نکنند چراکه ظرفیت شرکت های حمل و نقل و جاده های این استان ظرفیت پاسخگویی به این تعداد زائر و خودروی عبوری را ندارد.
پارسال در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به 2 میلیون نفر افزایش یابد.
2077/6033/6119/6034

نظر شما