شناسهٔ خبر: 9514246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع):

مرز مهران امن ترین مرز کشور است

سردار "سید صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در مرز مهران اظهار کرد: مرز مهران از لحاظ امنيتی و فاصله زماني تا عتبات عاليات، بهترين مرز كشور است و زائران بي شماري اين مرز را براي تردد خود انتخاب مي نمايند.

صاحب‌خبر -

سردار صادق حسینی گفت: بازگشايي مرز دهلران بعنوان گذرگاه دوم مرزي استان برای تسهیل در تردد زائران امری اجتناب ناپذیر است .

وی گفت: با توجه به حجم ورود زائران به استان ايلام و به منظور روان سازي ترافيك و كاهش ازدحام جمعيت در پايانه مرزي مهران، راه اندازي و بازگشايي مرز دهلران بعنوان گذرگاه دوم مرزي استان، ضرورتي اجتناب ناپذير و خدمتي مضاعف به زائران است .

این فرمانده نظامی افزود: علي رغم محدوديت ها، كمي ها و كاستي ها، زائران 22 استان كشور مرز مهران را بهترين گزينه براي ورود به كشور عراق مي دانند و با شور و شوق خاصي خود را به اين مرز بين المللي مي رسانند .

حسینی ادامه داد: وي تعريف و لحاظ نمودن اعتبار معين و مشخص براي برگزاري هرچه بهتر مراسم اربعين در رديف بودجه ملي و برنامه 5 ساله ششم توسعه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: با ايجاد خطوط ريلي و بهسازي و افزايش ناوگان هوايي مي توان زمينه تردد و حمل و نقل زائران را در استان ايلام تسهيل نمود .

فرمانده سپاه استان ایلام به ایجاد اردوگاه سپاه برای زائران در پایانه مرزی خبر داد و گفت: در اين اردوگاه كه مسماي به نام نامي« سيدالشهداء(ع) » است، 21 تخته چادر 240 مترمربعي و با ظرفيت بيش از 6 هزار نفر، برپا شده است .

وی بیان کرد: در اين اردوگاه؛ حسينيه، حمام، سرويس بهداشتي، لوازم خواب و وسايل گرمايشي مناسب مستقر شده است .

این فرمانده نظامی در ادامه افزود: با توجه به استقبال مردم از مراسم اربعین حسینی در کربلا و تقویت زیرساخت ها لذا بایستی اعتبارات ویژه اربعین تخصیص داده شود .

نظر شما