شناسهٔ خبر: 9505965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

قدردانی آیت‌الله نوری همدانی از تلاش‌ دولت برای تأمین نیازهای زائران اربعین

صاحب‌خبر -



ورود یک میلیون و سیصد هزار زائر ایرانی به عراق

دولت تلاش خوبی برای تأمین نیازهای زائران اربعین حسینی داشته است.آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید سعی کنیم سال به سال مراسم اربعین حسینی با رونق بیشتری برگزار شود و دولت نیز تلاش خوبی برای تأمین نیازهای زائران اربعین حسینی داشته است.
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید افزود: با عاشورا و کربلا به دنیا نشان داده‌ایم که این واقعه در تاریخ مقطعی نیست بلکه یک مکتب و مدرسه است که تا قیامت باقی و برقرار خواهد بود و مانوری برای هیهات منا الذله است که می‌تواند 20 میلیون انسان را در یک روز و در یک نقطه جمع کند.
آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: جمع کردن این تعداد انسان از عهــــــــــده هیچ قدرتی در دنیا برنمی‌آید و چون مکتب عاشورا با عظمت است همیشه کفر، نفاق و صهیونیست با آن مخالف بوده‌اند.
 از سوی دیگر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تا این لحظه نزدیک به یک میلیون و 300 هزار زائر ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی با روادید وارد کشور عراق شده‌اند.
حسین ذوالفقاری بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا فردا یک میلیون و 500 هزار نفر روادید عراق بگیرند. وی خاطرنشان کرد: سیاست رهبر معظم انقلاب و نگاه کلی کشور بر این بود که مراسم اربعین مردمی بوده و زائران حتماً با روادید وارد عراق شوند و بر میزبانی و متولی بودن دولت و ملت عراق تأکید شود.  وی ادامه داد: این سه محور اصلی در تمام برنامه‌ریزی‌ها و بیان مواضع باید رعایت شود و بنا داریم با کمک سازمان حج و زیارت سال آینده برای دستگاه‌های دولتی که در مرزها موکب می‌زنند لوگوی واحد تهیه شود که همه تحت آن باشند و تبلیغ هر سازمان را نداشته باشیم.
وی همچنین افزود: به دلیل مفقود شدن مدارک ایرانی‌ها در کشور عراق، پلیس این کشور برخی افراد را دستگیر کرده و تحویل مقام‌های قضایی داده است از این رو رایزنی کردیم افرادی که مشکل امنیتی ندارند تحویل دستگاه قضایی نشده تا زندانی نشوند و تحویل پلیس مرزی شوند. وزارت کشور عراق موافق این مسأله است.
ë بیماری واگیرداری از زائران کربلای معلی گزارش نشده است
معاون بهداشت و درمان (بهداد) نیروی انتظامی گفت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زائران کربلای معلی گزارش نشده است اما این افراد باید با رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنند.
سردار سید محمدرضا سید احمدیان افزود: زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از بیماری‌های احتمالی مثل آنفلوانزا، وبا، اسهال و استفراغ جلوگیری کنند.
ë تجهیز مسیر رفت وآمد زائران به دوربین‌های مداربسته
معاون فناوری و ارتباطات مرزبانی نیروی انتظامی گفت:پایانه‌های مرزی و مسیر رفت و آمد زائران عتبات عالیات به دوربین‌های مداربسته پایش تصویری تجهیز شد. سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: با تلاش مراکز تعمیراتی فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) مرزبانی، تمام سامانه‌های تصویری و پایشی به صورت صد درصد آماده به کار هستند.
ë توصیه‌های پلیس فتا به زوار اربعین حسینی
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا،نیروی انتظامی در توصیه به زائران اربعین حسینی گفت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی، اطلاعات غیر ضروری را از گوشی خود پاک کنند.
ë استقرار پلیس زن در مرز مهران
سرپرست یگان زنان یگان‌های ویژه ناجا از حضور پلیس زن در قالب قرارگاه ظفر در راستای افزایش خدمت‌رسانی به زائران و برقراری نظم و امنیت خبر داد. سرگرد سلطانی نسب اظهار کرد: با توجه به خلأ پلیس زن در سال‌های گذشته، امسال مأموریت کنترل گیت‌های خروجی بانوان زائر در پایانه مرزی مهران که یکی از پرترددترین مرزهای خروجی کشور به شمار می‌رود برعهده یگان زنان قرار گرفت که امیدواریم به نحو احسن و با جلب رضایت حداکثری خواهران زائر، ایفای نقش کنیم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما