شناسهٔ خبر: 9501956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقدامات دستگاه های اجرایی خوزستان در خدمت به زائران اربعین از زبان معاونان استاندار

آبادان-ایرنا-احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان و ولی الله حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان در شلمچه، اقدامات دستگاه های اجرایی در تامین زیرساخت های همایش پیاده روی اربعین را تشریح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان عصر یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان خوزستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عبدالحسن مقتدایی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت:طی هشت ماه گذشته، اقدامات مناسبی با همکاری دستگاه های اجرایی برای تامین زیرساخت های ارائه خدمت به زائران اربعین انجام شد.
وی اضافه کرد:در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، شانه سازی حاشیه جاده، نصب علایم راهنمایی و رانندگی در مسیرها، ساخت پارکینگ، استقرار جایگاه های عرضه سوخت، تامین زیرساخت های مورد نیاز نظیر آب اشامیدنی، سامانه های مخابراتی نو ارتباطی، افزایش ظرفیت دفع پسماند و تامین زیرساخت انتقال زائران اجرا شد.
وی ساخت 380 چشمه سرویس بهداشتی در مرز چذابه و 300 چشمه بهداشتی در مرز شلمچه را از دیگر امکانات زیرساختی فراهم شده در این مبادی تردد زائران عنوان کرد.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت:در طول 11 کیلومتر مسیر منتهی به نقطه صفر مرزی در شلمچه، 160 موکب مردمی و 20 چشمه حمام راه اندازی شده است.
ولی الله حیاتی ادامه داد:50 دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون شهری و پنج رام قطار نیز برای جابجایی زائران از نقطه صفر مرزی تا محل پارک خودروها در حال ارائه خدمت است.
وی ادامه داد:پیش بینی لازم برای تامین اتوبوس های مورد نیاز برای بازگشت زائران به شهرهای خود انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به منظور دیدار از اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات زائران اربعین و نحوه خدمات رسانی به آنان در پایانه مرزی مهران وارد استان ایلام شد.
لاریجانی در سفر خود به ایلام، در بازدید از پایانه مرزی مهران و نحوه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در این پایانه، از نزدیک با روند اجرایی خدمات رسانی در پایانه مرزی مهران آشنا شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از آن، ایلام را به مقصد آبادان در استان خوزستان ترک کرد.
دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران اربعین حسینی است.

نظر شما