شناسهٔ خبر: 9498715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون بهداد ناجا در مهران:

هیچ نوع بیماری واگیرداری در بین زائران اربعین گزارش نشده است

معاون بهداد ناجا در مهران گفت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده است اما زائران نیز باید با رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید احمدیان با بیان اینکه در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه اکیپ‌های پزشکی مستقر است و همه دستگاه‌های درمانی پای کار هستند، اظهار داشت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده اما زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از بیماری‌های احتمالی همچون آنفلوانزا، و با، اسهال و استفراغ جلوگیری کنند.

وی افزود: میکروب‌ها و ویروس‌ها در اجتماع و تجمعات زیاد قابل‌انتقال هستند و با نزدیک شدن به فصل سرما، ویروس سرماخوردگی به‌وفور در محیط یافت می‌شود؛ باید با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن‌ها جلوگیری کنیم.

سردار احمدیان خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی و گوارشی در تجمعات زیاد رخ می‌دهد؛ بهترین راهکارهای پیشگیری از آن، شستن دست‌ها قبل از صرف غذا، تغذیه مناسب و مفید و مصرف مایعات فراوان است.

معاون بهداد ناجا گفت: افراد حین عطسه کردن، دست خود را جلوی دهانشان بگیرند تا ترشحات آن در هوا پخش نشود و در صورت بروز علائم بیماری در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما