شناسهٔ خبر: 9493588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

خدمات رسانی متمرکز به زائران اربعین حسینی/ پیش بینی قریب به سه میلیارد ریال اقلام دارویی

اهواز - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با برنامه ریزی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری برنامه های حوزه بهداشت و درمان و فوریتهای پزشکی در امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به صورت متمرکز در دو مرز چذابه و شلمچه انجام می شود.

صاحب‌خبر -

دکتر اسماعیل ایدنی یکشنبه در مرز چذابه به خبرنگار ایرنا گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان در شلمچه و دانشگاههای علوم پزشکی اهواز و دزفول نیز در چذابه مسقر شده و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پرداخته اند.
وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشت محیط برای زائران افزود: با استقرار بیش از 30 نیروی بهداشتی در پایگاه چذابه، غربالگری زائران ورودی به کشور از نظر بیماری های تنفسی و عفونی انجام می شود تا در صورت وجود مورد مشکوک، اقدامات درمانی انجام شود.
ایدنی ادامه داد: درمانگاه دانشگاه نیز در مرز چذابه مستقر است و دو پزشک به صورت شبانه روزی و نوبتی، خدمات درمانی روزانه به زائران ارائه می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بیش از 30 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی از اهواز به چذابه مستقر شده تا در صورت نیاز خدمات خود را با زائران ارائه دهند.
وی گفت: همچنین یک فروند بالگرد در مرز چذابه و یک فروند بالگرد دیگر در پایانه شلمچه مستقر شده اند و دو فروند نیز در اهواز و دزفول به صورت پشتیبانی در حالت آماده باش هستند تا در صورت لزوم وارد چرخه خدمات رسانی شوند.
ایدنی اضافه کرد: بیمارستان بستان نیز به عنوان مرکز درمانی پشتیبان برای زائران اربعین آماده شده و بصورت شبانه روزی در خدمت آنان قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: نزدیک به سه میلیارد ریال دارو برای زائران اربعین حسینی در استان خوزستان پیش بینی شده است.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
3004/6064

نظر شما