شناسهٔ خبر: 9488520 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی هلال احمر به 20 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیر جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این جمعیت به 20 حادثه رانندگی مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان از 30 آبان ماه تا امروز یکشنبه امداد رسانی کرده که چهار مورد از این حوادث مربوط به 24 ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

محمد سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حوادث در مجموع 128 نفر آسیب دیده اند و متاسفانه 12 نفر هم جان باخته اند.
وی همچنین از اسکان بیش از 26 هزار و 600 زائر اربعین حسینی در شهرستان های مهران و ایلام از اول آذر تا صبح امروز یکشنبه خبر داد و گفت: از این تعداد، 19 هزار و 200 نفر در مهران و بقیه آنها نیز در شهر ایلام به صورت موقت اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه 2 اقامتگاه موقت در جمعیت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد این شهرستان برای اسکان زائران مجهز شده است، افزود: علاوه بر این ،در پی حجم گسترده زائران، اردوگاهی با ظرفیت یک هزار نفر در شهر مهران از روز گذشته برپا شده است.
سلیمانی تاکید کرد: همچنین در ایلام نیز مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و سرسرای ورزشی شهدای میمک برای اسکان زائران از سوی هلال احمر تجهیز و راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: این اقامتگاه ها به امکانات مورد نیاز اسکان از جمله موکت و پتو تجهیز شده است و ظرفیت اسکان شبانه پنج هزار نفر را دارند ضمن اینکه اسکان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.
وی با اشاره به استقرار گروه های امدادی در جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان بویژه جاده ایلام - مهران گفت: 25 گروه امدادی در این مسیرها مستقر هستند.
مدیر هلال احمر ایلام افزود: با توجه به پیش بینی حجم تردد بالای زائران در نقاط مختلف این استان، این پایگاه ها در جاده های دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر شده اند.
وی با بیان این که از این تعداد، 10 تیم امدادی در جاده ایلام - مهران مستقر شده اند، خاطر نشان کرد: این پایگاه ها هر هشت تا 10 کیلومتر از طول این مسیر را پوشش می دهند.
وی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.
مدیر جمعیت هلال احمر ایلام گفت: افزون بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی مهران مستقر شده تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی به عتبات عالیات است.
پارسال در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال تا 2 میلیون نفر افزایش یابد.
2077/7171/9002

نظر شما