شناسهٔ خبر: 9483578 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عشق به اهل بیت(ع) در قلب همه مومنان با ملیت ها و زبان های مختلف وجود دارد

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که در همه انسان های آزادی خواه جهان عشق و ارادت به امام حسین(ع) وجود دارد، عنوان کرد: عشق به اهل بیت(ع) در قلب همه مومنان با ملیت ها و زبان های مختلف ساری و جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدعلی فتح میر محمدی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شب گذشته(۷ آذر) در نشست ستاد اربعین حسینی این استان ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به توان و ظرفیت، فعالیت های خوبی در زمینه خدمات رسانی به زائران انجام داده اند.

 

وی، در ادامه به حدیثی متواتر از پیامبر گرامی اسلام(صل الله علیه وآله وسلم) که در کتب شیعه و سنی نقل شده اشاره و افزود: حضرت فرمودند:«در کشتن امام حسین(علیه السلام) گرمایی وجود دارد که هیچ وقت سرد نخواهد شد».

 

میر محمدی، اظهار داشت: این معجزه ‌ای است که با شهادت امام حسین(علیه السلام) در امت اسلامی ایجاد شده و هیچ گاه این معجزه از بین نمی‌ رود.

 

دبیر ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در همه انسان های آزادی خواه جهان عشق و ارادت به امام حسین(علیه السلام) وجود دارد، عنوان کرد: عشق به اهل بیت(علیهم السلام) در قلب همه مومنان با ملیت ها و زبان های مختلف ساری و جاری است.

 

وی، با اشاره به این که تاکنون طبق آمارهای اعلام شده بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مرز ایران به سمت کربلای معلی عبور کرده اند، ادامه داد: این رستاخیزی که ایجاد شده و باید بتوان از این ظرفیت جهت پیشبرد اهداف معنوی، فرهنگی و سیاسی استفاده کرد.

 

میر محمدی، از ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد جهت حضور در مراسم اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: در استان صد در صد شیعه کهگیلویه و بویراحمد فضایی ایجاد شده که نشان از ظرفیت بالای این استان در عشق و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) دارد.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که کمک هایی از طریق مردم و دستگاه های این استان جمع آوری شد، افزود: هرچند انتظار جمع آوری کمک ها بیشتر از این بود؛ ولی شاید به دلیل تبلیغات ضعیف مسئولان این کار به درستی صورت نگرفت.

 

وی، گفت: باید آمادگی کامل برای همه شرایط حتی در زمان بازگشت زائران را داشته باشیم.

 

در این نشست، اعضای کمیته های چهارگانه آخرین اقدامات و فعالیت های در دست اقدام جهت بازگشت بدون دغدغه زائران را بیان کردند.

 

نظر شما