شناسهٔ خبر: 948255 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح بیمارستان فوق تخصصی در چالوس باحضور وزیر بهداشت

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی پس از افتتاح این بیمارستان که کار احداث آن از سال 85 آغاز شده است، از بخش های مختلف آن دیدن کرد .

دکتر جان بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 متر مربع با زیربنای 10 هزار و 651 متر مربع احداث وبرای ساخت وخریدتجهیزات پزشکی این بیمارستان 330میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: این بیمارستان دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.

جان بابایی گفت: این مرکزهمچنین دارای بخش های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی زنان، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.

دکتر هاشمی همچنین از راه اندازی 28 بیمارستان با 2460تخت با بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال در کشور خبر داد.

وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: تا امروز 15پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده است و باتوجه به توریستی بودن استان مازندران باید توجه ویژه به تقویت پایگاههای هوایی این استان شود.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه بیمارستانهای زیادی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند نوسازی هستند گفت : پراکندگی نامناسب بیمارستانها سبب شده است که این بیمارستانها با استانداردهای بین المللی و جهانی فاصله زیادی داشته باشند.

اجرای مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت، بزودی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه آغازبکار بیمارستان فوق تخصصی آیت الله طالقانی چالوس با  بیان اینکه سرشماری لازم برای مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت برای شناسایی نیازها از جمله کادر پزشکی و امکانات مورد نیاز در حاشیه شهرها ، شهرهای زیر 20 هزار و روستاها انجام شده است گفت : مرحله دوم این طرح بزودی اجرا می شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به پایان ساخت 28 بیمارستان در کشور گفت: تا پایان امسال این بیمارستانها با ظرفیت 2 هزار و 460 تخت تجهیز و بهره برداری می شود.

او با بیان اینکه 15  پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده است گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران و ورود سالانه 15 میلیون مسافر به آن باید پایگاه فعال امداد هوایی در این استان راه اندازی شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیمارستانهای کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارند گفت : باید با دو راهکار نوسازی و ساماندهی بیمارستانها را استانداردسازی کرد.

دکتر جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز بیمارستان فوق تخصصی آیت اله طالقانی در زمینی به مساحت 15500 متر مربع و در 5 طبقه 33 میلیارد تومان هزینه شد گفت : 5 بیمارستان در حال ساخت در مازندران نیز تا پایان امسال بهره برداری می شود.

بیمارستان فوق تخصصی آیت الله طالقانی دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن،ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.



نظر شما