شناسهٔ خبر: 9474563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

امیر پوردستان: امنیت زائران اربعین با گشت هوایی کنترل می‌شود

صاحب‌خبر -

سرویس شهرستانها: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت زائران اربعین حسینی با استفاده از پهباد و گشت هوایی به طور دقیق کنترل می‌شود و آرامش آنان را تضمین خواهیم کرد.

امیر احمدرضا پوردستان صبح دیروز در بازدید از مرز مهران افزود: تمامی تحرکات ضدامنیتی در خارج از مرزها رصد می‌شود.

وی گفت: با همدلی و همزبانی تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی امنیت کامل در مرزهای کشور برای تردد زائران در ایام اربعین فراهم شده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کوچکترین تحرک ضدامنیتی در خارج از مرزها به طور دقیق رصد شده و این تحرکات توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نطفه خفه می‌شود.

امیر پوردستان تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون تحرکات ضد امنیتی برای زائران اربعین مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است و هیچ گونه مشکلی برای تردد زوار اربعین مشاهده نمی‌شود و با توجه با هماهنگی‌های انجام شده امنیت زائران در خاک عراق نیز تامین شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: نیروهای مقتدر ارتش برای هرگونه مقابله با تحرکات از آمادگی کامل برخوردار هستند.

امیر پوردستان با قدردانی از میزبانی و پذیرایی مردم استان ایلام از زائران اربعین حسینی گفت: بدون شک خدمتگزاری از زائران اباعبدالله الحسین (ع) نعمت بسیار بزرگی است که نصیب مردم این استان

شده است. ‏

مقابله با گروه های تکفیری

هرگونه فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری برای به خطر انداختن امنیت ایام اربعین حسینی به‌طور دقیق رصد شده و تحرکات مذبوحانه آنان در نطفه خفه خواهد شد.

سردار حسین سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در جریان بازدید از مرز بین‌المللی مهران با بیان این مطلب افزود: پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تحرکی از سوی گروه‌های تروریستی بسیار سخت و دندان شکن است و این گروه‌های تکفیری وابسته به استکبار جهانی اجازه عرض اندام و فرصتی برای به مخاطره انداختن امنیت کنگره عظیم اربعین را نخواهند یافت.

جانشین سپاه پاسداران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی را از رئوس اهداف کلان خود قرار داده و این رویه را با شدت و حدت بیشتری ادامه می‌دهد.

وی در بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز مهران گفت: یک اردوگاه اسکان ۶۰۰۰ نفری از طرف سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مرز مهران دایر شده و همچنین بیمارستان صحرایی نیز در مرز راه اندازی شده است.

او با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی و خدماتی که به زائران ارائه خدمت داشته اند، اضافه کرد: خدمت به زائران اربعین و امام حسین(ع) در نزد خداوند متعال دارای اجری بسیار بزرگ است.

سردار سلامی اظهار داشت: حدود ۱۰۰ خودرو سنگین و ماشین‌های پشتیبانی سپاه در مرز مهران مستقر شده اند و نیروهای سپاه نیز با لباس شخصی در حال خدمت رسانی به زائران هستند. او همچنین از استقرار بالگرد های سپاه پاسداران برای امدادرسانی و مقابله با هرگونه حادثه در مرزهای تعیین شده خبر داد.

جانشین سپاه پاسداران تاکید کرد: تمامی ارگان‌ها به‌ویژه نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی توان خود را به‌کار گرفته اند تا مشکلات سال گذشته در تردد به حداقل برسد و زمینه رفاه و آرامش خاطر زائران فراهم شود.

ارائه خدمات ۴۵۰ پزشک

به زائران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۴۵۰ نفر از پزشکان بسیجی با استقرار در مرزهای غربی و جنوب غرب کشور آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

سردارنقدی دیروز در مراسم افتتاح نوزدهمین بیمارستان صحرایی در روستای سدکی شهرستان‌هامون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این پزشکان بسیجی با استقرار در مرزهای مهران، چزابه، شلمچه و همچنین در مسیر تردد زائران پیاده حسینی در کشور عراق به مردم خدمت رسانی می‌کنند. وی گفت: فرهنگ بسیجی خدمت رسانی به محرومان است و تحت هیچ شرایطی ارائه خدمات به مردم تمام نمی‌شود.

مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در حاشیه این مراسم گفت: نوزدهمین بیمارستان صحرایی سیستان و بلوچستان به همت بسیج جامعه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در روستای سدکی شهرستان‌هامون راه اندازی شد. سرهنگ پاسدار قاسم حسن‌زاده افزود: این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی، دندانپزشکی، اعمال جراحی و خدمات مشاوره‌ای است.

وی افزود: بیمارستان صحرایی به مدت یک هفته برای ارائه خدمات به مردم محروم منطقه دایر خواهد بود.

تعطیلی مدارس مهران

ایلام – خبرنگار اطلاعات: مدارس مهران به منظور ارائه خدمات بیشتر به زائران اربعین تعطیل شد.‏

علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این باره گفت: این تصمیم با توجه به تردد و حجم بالای زائران اربعین حسینی در مهران و تلاش برای ارائه خدمات به آنان گرفته شد.‏

به گفته وی مدارس مهران تا ۱۰ آذر در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و مدارس دیگر شهرهای استان طبق روال گذشته به کار خود ادامه می‌دهند‏‎.‎

بیرانوند تاکید کرد: در این روزها تمامی پرسنل از جمله مدیر و معاونان مدارس شهر مهران باید در محل کار خود حضور داشته باشند‎.

واژگونی اتوبوس حامل زائران

اتوبوس زائران ایرانی در۷۰ کیلومتری بصره عراق دچار حادثه شد.

یکی از اعضای سرکنسولگری ایران در بصره در شلمچه گفت: ساعت ۳ بامداد دیروز اتوبوس حامل زائران ایرانی که به سمت بصره در حرکت بود، در ۷۰ کیلومتری استان بصره از جاده منحرف و واژگون شد.محمدی افزود: در این حادثه ۴ زائر تبعه عراق جان خود را از دست دادند و ۴ نفر از زائران ایرانی زخمی شدند. وی اضافه کرد: مصدومان حادثه برای مداوا به ایران منتقل شدند.

نظر شما