شناسهٔ خبر: 9471335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ایلام در اربعین-۵

شریفی راد: نیاز قرارگاه اربعین ایلام به بخش بهداشت مبرم است

مسئول کمیته فرهنگی و کمک‌های مردمی ستاد اربعین در ایلام گفت: نیاز قرارگاه اربعین این استان به بخش بهداشت و درمان مبرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از ایلام، شریفی راد، مسئول کمیته فرهنگی و کمک های مردمی ستاد اربعین در ایلام در جلسه با خادمین این قرارگاه با تبریک هفته بسیج به پایمردان جبهه مقاومت، گفت: براساس آنچه که در روایات اسلامی آمده است، امام حسین (ع) باب ائمه و صاحب تراب شفابخش هستند؛ به گونه ای که امام صادق (ع) فرمودند: سیدالشهدا(ع) برای ما نیز مرتبه دیگری دارند، هرگاه مشکلی برای ما پیش آید درب منزل ایشان را می کوبیم.


وی به کلام نبی مکرم اسلام (ص) که امام حسین (ع) کشتی نجات هستند، اشاره کرد و افزود: بزرگان دین دو نکته عمل به واجبات و ترک محرمات و نیز توسل به ائمه به ویژه امام سوم (ع) را برای رسیدن به مرتبه عرفان تاکید کرده اند.


مسئول کمیته فرهنگی و کمک های مردمی ستاد اربعین در ایلام تصریح کرد: مقام معظم رهبری پیاده روی مردم ایران به سوی کربلا در اربعین را نماد فرهنگ تشییع عنوان کردند، حرکت در این مسیر از دو عرصه ارزیابی می شود؛ اول اینکه کسانی که پیاده به سوی کربلا و نجف حرکت می کنند به سوی کشتی نجات امام حسین (ع) در حرکت هستند.


شریفی راد ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که به هر دلیل توانایی حضور در این همایش را ندارند و به عنوان خادم به زائرین خدمت می کنند، اجر خدمات رسانی به زوار اربعین بسیار فراوان است، به گونه ای که امام زین العابدین (ع) به صورت ناشناس به حجاج و زوار در مکه و مدینه خدمت می کردند.


وی مهمترین وظیفه خادمین را ارتقا معنویت زوار و افزایش انرژی های ایشان عنوان کرد و ادامه داد: زوار براساس ظواهرشان دسته بندی نشوند، تمام زائرین از هر طیف یا کشوری که به ایلام آمده اند؛ عزیز هستند. یک تیم مستندسازی به ثبت حماسه هایی که در این روزها خلق می شوند؛ اقدام می کنند.


رئیس دانشکده علوم قرآن ایلام نیاز قرارگاه اربعین استان به بخش بهداشت و درمان را مبرم اعلام کرد و گفت: عزم اتحادیه های صنفی استان، جزم است  تا گران فروشی و کم فروشی در استان مشاهده نشود.


شریفی راد تعداد جمعیت مردم ایلام را ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به حجم فراوان زواری که به این استان تشریف می آورند، سرانه خدمت دهی هر شهروند ایلامی به زوار، سه نفر است.

 

نظر شما