شناسهٔ خبر: 9471205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد عتبات عالیات بافق:

کاروان پیاده اربعین حسینی عازم نجف اشرف می‌شود

رئیس ستاد عتبات عالیات بافق گفت: عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در قالب کاروان پیاده اربعین از بافق راهی نجف شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الااسلام سید علی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: 85 نفر از شهرستان بافق در کاروان پیاده اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند و سفر 14 روزه آنها در میان استقبال پرشور مردم ولایی بافق آغاز شد.

مدیر کاروان پیاده اربعین بافق عنوان کرد: در این سفر معنوی، قشر جوان، نوجوان، دانشجو و طلاب بیش از دیگر اقشار جامعه حضور دارند و در این بین، چند روحانی نیز کاروان پیاده را همراهی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این کاروان ابتدا وارد نجف اشرف می‌شود و پس از دو روز زیارت مضجع شریف نخستین پیشوای شیعیان و سایر اماکن زیارتی نجف اشرف، دل به دریای عاشقان و محبان سید و سالار شهیدان می‌زند و مسیر 82 کیلومتری نجف تا کربلای معلی را به مدت پنج روز با پای پیاده طی می‌کند.

طباطبایی تصریح کرد: در این سفر پنج روزه، مراسم سخنرانی، قرائت ادعیه متناسب با این ایام، عزاداری سید و سالار شهیدان و زیارت عاشورا، در اوقات استراحت به ویژه شب هنگام برگزار می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان بافق از اقامت چهار روزه کاروانیان در کربلای معلی خبر داد و بیان کرد: در این ایام به ویژه در روز اربعین حسینی، کاروان پیاده بافق در بین‌الحرمین و اماکن مذهبی کربلا، ویژه برنامه‌های عزاداری خواهند داشت.

وی با اشاره به 23 سفر پی در پی  کاروان پیاده بیت الرضا (ع) به مشهد مقدس یادآور شد: کاروان اربعین حسینی هم امسال برای چهارمین سال متوالی است که با پای پیاده راهی این سفر معنوی می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی مذهبی بیت الرضا (ع) بافق ادامه داد: زائران اربعین با هدف بهره‌برداری معنوی و تقویت باورهای دینی و انس و ارتباط عمیق با اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) به کشور عراق سفر کرده بنابراین در طول سفر از یاد سیدالشهدا و فلسفه و عظمت قیام آن حضرت و یاران باوفایش غافل نخواهند بود.

طباطبایی، کربلا را سرزمین فداکاری و عشق و ایثار خواند و افزود: زائران اربعین حسینی با تأسی از امام حسین (ع) و یاران باوفایش سفر اربعین را به فرصتی برای نشان دادن میزان سنخیت و الگوگیری از آن حضرت و یاران فداکارش تبدیل می‌کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات بافق گفت: زائر اربعین، شأن و جایگاه خود را مطابق با انتظاراتی که از جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌رود نیز حفظ و از هر نوع رفتار خلاف شأن دوری کرده و خواهند کرد.

طباطبایی به فصل سرما اشاره کرد و گفت: در آستانه سفر پیاده کاروان پیاده اربعین حسینی، مردم بافق بیش از 160 تخته پتو به زائران این سفر معنوی هدیه کردند.

انتهای پیام/2464/ح30/د1000

http://fna.ir/QAQNAV

برچسب‌ها:

نظر شما