شناسهٔ خبر: 9470799 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تراز | لینک خبر

خروج بيش از يک ميليون و دويست هزار زائر از مرزهاي کشور

تراز: جانشين فرمانده ناجا از خروج بيش از يک ميليون و دويست هزار زائر از مرزهاي کشور، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تراز ،سردار "اسکندر مومني" در جمع خبرنگاران، از خروج بيش از يک ميليون و دويست هزار زائر از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه تا کنون به سوي کشور عراق خبر داد.

وي افزود: خروج زائران امسال نسبت به سال گذشته بيش از 50 درصد، افزايش داشته که از اين رقم، 50 درصد زوار از مرز مهران و 50 درصد ديگر از مرزهاي چزابه و شلمچه از کشور خارج شده اند.

مومني با اشاره به اينکه روز گذشته اوج خروج زائران از کشور بود، گفت: از امروز موج خروج زوار از کشور آرام آرام کمتر مي شود و نسبت به روزهاي گذشته کاهش مي يابد.

مومني از افزايش استقبال زائران خارجي نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از مرز مهران خروجي براي زائران خارجي نداريم و پيش بيني شده که زوار خارجي، تنها از مرزهاي خوزستان خارج شوند.

جانشين فرمانده ناجا از افزايش ارائه تسهيلات از سوي همه دستگاه ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اينکه بيش از نيمي از زائران از مرز مهران تردد مي کنند، حجم ترافيک در اين مرز بالا است و تلاش شده که تسهيلات نسبت به سال گذشته افزايش يابد.

وي با اشاره به اينکه حجم ترافيک در مرز مهران بيشتر از مرزهاي شلمچه و چزابه است، گفت: مرزهاي استان خوزستان ترافيک روان تري دارند، از اين رو، از زوار در خواست مي کنيم که اصراري به خروج از مرز مهران نداشته باشند و بدانند که توقف در مرز مهران نسبت به چزابه و شلمجه بيشتر است.

مومني بار ديگر تأکيد کرد: زائران حتما در مبدأ نسبت به اخذ گذرنامه و ويزا اقدام کنند چراکه تحت هيچ عنواني اجازه خروج از مرز بدون گذرنامه و ويزا داده نمي شود.

جانشين فرمانده ناجا تأکيد کرد: در حال حاضر تعدادي از زائران که گمان مي کردند امکان خروج از مرز بدون گذرنامه و ويزا وجود دارد، به شهرهاي مجاور هدايت شدند تا نسبت به اخذ گذرنامه و ويزا اقدام کنند.

وي افزود: نمايندگي هاي عراق در شهرهاي خرمشهر، سوسنگر، اهواز مهران و ايلام مستقرند تا نسبت به صدور ويزا براي زائران اقدام کنند.

جانشين فرمانده ناجا گفت: از زائران درخواست مي کنيم که به هيچ عنوان به شايعات توجه نکنند و بدانند که خروج از کشور تحت هيچ عنواني بدون مدارک قانوني امکان پذير نيست.

مومني در پايان از آمادگي پليس براي بازگشت زائران، خبر داد.

نظر شما