شناسهٔ خبر: 9470693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث فرهنگی | لینک خبر

همزمان با مراسم اربعین

مدارس مهران ۳ روز تعطیل شد

عبور روزانه حدود ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران سبب شد تا مدارس برای اسکان زائران از ۷ تا ۱۰ آذرماه تعطیل شوند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – مدتی است که زائران عتبات عالیات برای حضور در روز اربعین در حرم امامین به راه افتاده‌اند و راه عراق در پیش گرفته‌اند. در این میان گفته می‌شود این روزها حدود 250 تا 300 هزار نفر از مرز مهران رد می‌شوند.
 
«وحید درخشنده» کارشناس آمار سازمان میراث و گردشگری ایلام با اعلام این خبر به CHN گفت: «از اول آبان ماه تاکنون بیش از 600 هزار نفر از ایلام رهسپار عتبات عالیات شده‌اند که از این پس تعداد آنها بیشتر نیز خواهد شد.»
 
به گفته او، تعداد زائران امسال حدود 113 برابر سال گذشته‌است و تمام مراکز اقامتی استان ایلام با ظرفیت تکمیل فعالیت می‌کنند. حتا مدارس مهران از امروز 7 آذرماه تا 10 آذر تعطیل خواهند بود تا امکانی باشند برای اقامت زائران عتبات عالیات.
 
به گزارش CHN، درحال حاضر تمام ادارات و ارگان‌ها آماده ارائه خدمات به زائران هستند چراکه جمعیت به اندازه‌ای شده که حتا در راهرو‌های هتل‌ها نیز اسکان داده می‌شوند.
 
دراین میان برخی از خانه‌ها نیز جهت اسکان زائران اعلام آمادگی و کمک رسانی کردند و تمام چادرها، کمپ‌ها، تکایا و مساجد، سالن‌های ورزشی، مدارس و هتل‌ها تکمیل هستند این درحالی است که ظرفیت اقامتی کل استان با در نظر گرفتن تمام امکانات در حدود 100 هزار نفر در هر شب است و به طور میانگین زائران یک شب در ایلام یا مهران اقامت دارند.
 
از سوی دولت و ارگان‌های فعال در ایلام، امکاناتی از جمله اقامت و غذا و وسایل ایاب و ذهاب به صورت رایگان برای زائران فراهم شده‌است و حتا تا 70 کیلومتر بعد از مرز در عراق نیز این امکانات ارائه می‌شود.
 
تردد زائران به اندازه‌ایست که مسیر همدان تا ایلام با ترافیک روبه‌ٰرو شده‌است و طی کردن مسیر 45 دقیقه‌ای ایلام تا مهران بیش از 5 ساعت زمان می‌برد.

نظر شما