شناسهٔ خبر: 9465649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اربعین فرصتی برای تقویت همبستگی امت اسلامی است

گرگان - ایرنا- مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: در اربعین حسینی و سالروز رحلت جانگداز رسول مکرم اسلام (ص) شکوه و عظمت اسلام به دنیا نشان داده می شود و آیین های این ایام فرصتی برای تقویت همبستگی امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا حیدر علی احمدی در جلسه کمیته امنیت و انتظامات ستاد ساماندهی مراسم اربعین حسینی در استان اظهار داشت: مراسم اربعین از معروفات است که بر ،برگزاری شکوهمند آن از سوی ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین تاکید شده است.
به گفته وی همچنین دهه آخر ماه صفر فرصتی برای گرامیداشت حضرت رسول اکرم(ص) و بهره برداری از معارف اهل بیت(ع) برای تعمیق همدلی و همزبانی است.
احمدی اضافه کرد: ذکر مصائب اهل بیت (ع)، تجلیل از فداکاری شهدا و برخورداری از معارف اهل بیت برای افزایش بصیرت و باورهای دینی، کسب روحیه معنوی، تقویت اخوت و برادری دینی و شعائر مذهبی همه از برکات ایام اربعین شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) و مناسبت های دهه آخر ماه صفر است.
وی بابیان اینکه تعداد زوار گلستانی مشتاق زیارت عتبات عالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، اظهار کرد: برای سفر راحت و امن زائران مسئولان هیات ها و اندرکاران بخش دولتی همکاری های خود را افزایش دهند.
اواخر هفته گذشته مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان از اعزام هفت هزارو 200 زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان به مقصد مرزهای عراق خبر داد.
به گفته مهدی میقانی این تعداد زائر با 180 دستگاه اتوبوس به مناطق مرزی مهران و شلمچه اعزام شدند.
وی بابیان اینکه اعزام زائران اربعین از گلستان همچنان ادامه دارد، گفت: امسال برای جابجایی و اعزام زائران تعداد 300 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.
میقانی اضافه کرد: از مجموع اتوبوس های اعزام شده تاکنون 150 دستگاه از شهر گرگان و 30 دستگاه از شهر گنبدکاووس بوده است.
1648

نظر شما