شناسهٔ خبر: 9459523 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

توسط خادمین سازمان دانش آموزی کشور در مرز چذابه انجام می شود

پذیرایی از زائران حسینی با طعم عشق/خادم زائران کربلا افتخار می خواهد

خادمین سازمان دانش آموزی کشور در موکب ˝عشاق الحسین ˝که به نام سازمان دانش آموزی در مرز چذابه بر پا شده است، به صورت شبانه روزی به زائرینی که از مرز شلمچه عازم عراق هستند، خدمت رسانی می کنند .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، خادمین سازمان دانش آموزی کشور در موکب "عشاق الحسین "که به نام سازمان دانش آموزی در مرز چذابه بر پا شده است، به صورت شبانه روزی به زائرینی که از مرز شلمچه عازم عراق هستند، خدمت رسانی می کنند .زیارت اباعبدالله حسین (ع) بزرگ و کوچک نمی شناسد و همه با کوله باری بر دست و شانه عازم کربلا هستند . بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان ، از ابتدای عزیمت زائران کربلا ازماه صفر تاکنون، بیش از 500 هزار زائر برای حضور در آیین اربعین از دو مرز شلمچه و چذابه خارج شده اند.

 

مربیان پیشتاز 16 استان در موکب سازمان دانش آموزی

مسعود بچاری ، رئیس سازمان دانش آموزی خرمشهر و مسئول موکب سازمان دانش آموزی در مرز چذابه در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: حال و هوای اینجا حسینی است وبا توجه به آزاد نبودن ویزا ما توقع نداشتیم این همه جمعیت در این ناحیه ی مرزی مشاهده شوند .

وی گفت : امروز دوستان ما در این موکب از ساعت 3 صبح شروع به آماده کردن چای و صبحانه برای زائرین کردند و تا الان که ساعت حدود 10 صبح می باشد 60 کتری آب جوش برای چای زائرین استفاده شده است .

بچاری بیان کرد: پیرو جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک از شهرها و استانهای مختلف در این همایش بزرگ اربعین حسینی حضور پیدا کرده اند .

مسئول موکب سازمان دانش آموزی گفت : طبق برنامه ی سازمان دانش آموزی کشور و با همکاری سازمان دانش آموزی خوزستان و 16 استان که مربیان پیشتاز خود را به اینجا اعزام کرده اند ، به زائرین حسینی خدمت رسانی می کنیم .

بچاری گفت : تا کنون مربیان استانهای خراسان رضوی ،شمالی ، جنوبی ، بوشهر ، اصفهان ، خوزستان ، سمنان و چهارمحال و بختیاری در موکب پذیرایی از زائران حسینی سازمان دانش آموزی کشور حضور پیدا کرده اند که برای خدمت رسانی شیفت بندی شده اند .

وی افزود: برای اولین بار است که سازمان دانش آموزی موکب پذیرایی بر پا کرده است وما سعی می کنیم که با غذاهای مفید و سالم در خدمت مردم باشیم و با میوه ، خرما ، شکلات ،کافی میکس و چای و صبحانه از زائران پذیرایی می کنیم.

بچاری گفت: در این موکب که متعلق به دانش آموزان است، از کمک های دانش آموزی نیز برای خدمت رسانی به زائران استفاده می شود.

وی گفت : امیدواریم بعد از پایان اربعین، جلساتی برای نقد و بررسی این حرکت صورت بگیرد و مقدمات برپایی این موکب در سالهای آینده با هماهنگی ها ی بیشتر و بهتری انجام شود و شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان نیز بتوانند به همراه مربیان در اینجا مستقر شوند .

 

این سفر ، سفر دل است

 لطف الله رجبی ، مشاور اقتصادی سازمان دانش آموزی کشور نیز با اشاره به اینکه اردوهای برون مرزی و درون مرزی زیادی را تجربه کرده است، به خبرنگار پانا گفت: این سفر، سفر دل است و هوای حسینی ما را اینجا نگه داشته است .

وی با تاکید بر اینکه همه ساله جای سازمان آموزی در برپایی موکب ها خالی بود ،گفت : سال اول است که سازمان دانش آموزی موکب پذیرایی حسینی بر پا می کند و احتمال دارد در انتخاب موکب ها در آینده تجدید نظرهایی داشته باشیم، ولی شروع بسیار خوبی بود.

رجبی با تشکر از رئیس سازمان دانش آموزی خرمشهر و تیمی که برای موکب سازمان دانش آموزی کشور در نظر گرفته است ،گفت: ما به نمایندگی از دانش آموزان سراسر کشور این حرکت را انجام دادیم .

وی در عین حال با تاکید بر لزوم پرداختن به مباحث فرهنگی در موکب های حسینی ، علاوه بر پذیرایی و ارائه ی مواد غذایی گفت: باید پکیج های تربیتی و کتابهایی نیز تعریف شود تا در این سفر در اختیار زائران قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم به رسالت آگاهی بخشی سازمان دانش آموزی نیز عمل کنیم .

وی همچنین اظهار کرد که موکب مستقر در مرز چذابه از سایر موکب های سازمان دانش آموزی در داخل و خارج کشور ، عملکرد بهتری دارد .

زائران 24 ساعته روانه ی زیارت هستند

علی اکبر فخرانی نماینده ی سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی ، حال و هوای زائران را پرشور و معنوی توصیف کرد و گفت:زائران 24 ساعته و بدون خستگی به عشق اباعبدالله حسین (ع) روانه ی زیارت هستند .

فخرانی افزود: دو روز برای رسیدن به این موکب در راه بودم و سه روز است که با استقرار در این موکب ، به زائران حسینی خدمت رسانی می کنم .

وی تعداد زاور را بسیار بالا دانست و گفت: خدمات رسانی به زائران به خوبی انجام می شود و مردم خرمشهر نیز فعالانه و شبانه روزی به زائرین خدمت رسانی می کنند

خادم امام حسین بودن افتخار است

مظفر مرادی نماینده ی سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در مقابل عظمت این جمعیت ،سفره ی اباعبدالله حسین پهن شده است وما این توفیق را پیدا کردیم که به عنوان یک خادم به زائران خدمت رسانی کنیم و باید یادمان باشد که اگر زائر امام حسین (ع) هستیم ، شهدا را نیز نباید فراموش نکنیم .

وی که از ساعات اولیه ی صبح در موکب "عشاق الحسین"حضور یافته است ، گفت: شور معنوی زائرین باعث می شود که احساس خستگی نکنیم .

 

دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلا می باشد و مسئولین به صورت موکد توصیه می کنند که افرادی که قصد حضور در آیین های اربعین را دارند، حتما پیش از مراجعه به مرزها مدارک لازم نظیر گذرنامه و روادید را به همراه داشته باشند.

/سارا ممبینی /

 

 

نظر شما