شناسهٔ خبر: 945504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع سبد غذایی بهزیستی کشور بین زلزله زدگان ایلامی

ایلام- ایرنا- مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: سازمان بهزیستی کشور به هر خانوار مددجو در مناطق زلزله زده آبدانان و دهلران سبد غذایی اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

«شهریار مهردادی» رور جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کمک ها شامل 23 قلم کالای اساسی و ضروری مورد نیاز زلزله زدگان بوده که با حضور مسوولان بهزیستی کشور در اختیار مددجویان مناطق زلزله زده استان ایلام قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سبدهای غذایی با میانگین سرانه دو میلیون ریال و در مجموع 600 میلیون ریال در اختیار مددجویان و توانخواهان زیر پوشش در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

وی بیان کرد: پخش این سبدهای غذایی با حضور معاونان پشتیبانی و مرکز فوریت های بهزیستی کشور و دیگر مسوولان این سازمان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: افزون بر توزیع این مواد غذایی، مشکلات مددجویان مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان و دهلران از سوی مسوولان بهزیستی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

زمین لرزه 6،1 ریشتری صبح دوشنبه 27 مردادماه در بخش «مورموری» آبدانان با وارد کردن خسارت به 17 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و تاسیسات زیربنایی این شهرستان و مناطق پیرامون آن باعث مجروح شدن حدود 500 نفر شد.

مورموری با هشت هزار نفر جمعیت در فاصله 55 کیلومتری آبدانان و 210 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.8 ریشتر شامگاه همان روز، بخش «موسیان» دهلران واقع در 250 کیلومتری جنوب باختری ایلام را لرزاند که به منازل مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان آسیب عمده زد.

تاکنون بیش از 460 پس لرزه در کانون های اصلی زمین لرزه استان ایلام (مورموری و موسیان) ثبت شده است.

شدیدترین این پس لرزه ها عصر چهارشنبه گذشته به بزرگی 5.6 ریشتر در منطقه مورموری روی داد که باعث مجروح شدن 12 نفر دیگر شد.

زمین لرزه های پرقدرت استان ایلام خوشبختانه هیچ کشته و تلفات انسانی به همراه نداشته است.

به گفته استاندار ایلام، زمین لرزه های آبدانان و دهلران به 18 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان ها و مناطق پیرامونی آنها خسارت جزیی و کلی وارد کرده است.

حجم خسارت نیز بیش از 120 میلیارد تومان برآورد شده است. ک/4

7171/565

نظر شما