شناسهٔ خبر: 9454231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 رسانه‌هاي عربستاني از عزم رياض براي اعدام 50 تن از جمله شيخ نمر خبر دادند

دو روزنامه شبه رسمي عربستاني از تصميم رياض براي اعدام بيش از 50 تن به "اتهامات تروريستي" از جمله چند تن از خانواده النمر خبر دادند. به گزارش سومريه نيوز، روزنامه عکاظ چاپ عربستان در اين باره نوشت: 55 تن در عربستان منتظر اجراي حکم اعدام هستند، اين اشخاص متهم به ارتکاب جرايم تروريستي و کشتن بيش از 100 شهروند و 71 نيروي امنيتي هستند.اين روزنامه بدون اشاره به زمان اجراي اين حکم نوشت: برخي از اين محکومان با القاعده در ارتباط هستند و برخي ديگر از ساکنان شهر العواميه از شهرهاي شيعه‌نشين در شرق عربستان هستند.

در خواست پوتين از فرانسه براي حملات نظامي عليه داعش

ولاديمير پوتين از فرانسه خواست تا نقشه جاهايي را که گروه‌هايي با شبه‌نظاميان داعش در سوريه مي‌جنگند در اختيار روسيه بگذارد تا آنها هدف بمباران نيروي هوايي روسيه قرار نگيرند. به گزارش خبرگزاري رويترز، اين درخواست رييس جمهوري روسيه در حالي مطرح شده است که پوتين در ديدارش با فرانسوا اولاند، همتاي فرانسوي‌اش در کرملين توافق کردند دو طرف داعش و گروه‌هاي افراط‌گراي مشابه را در سوريه هدف گيرند.

انتقاد پاپ فرانسيس از استعمارگري نوين

رهبر کاتوليک‌هاي جهان که به آفريقا رفته است، در سخنراني خود در يکي از محله‌هاي فقيرنشين نايروبي پايتخت کنيا از شکلهاي جديد استعمارگري انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه گاردين،‌پاپ فرانسيس پيش از سفر به اوگاندا ، در نايروبي از "کنگمي"، يکي از محله‌هاي فقيرنشين اين شهر بازديد کرد که در اين محله نزديک به 100 هزار نفر در کلبه‌هايي بدون وجود فاضلاب زندگي مي‌کنند. پاپ به هنگام ورود به اين محله با استقبال قابل توجهي روبه‌رو شد.

پاپ در ميان طرفداران خود اعلام کرد: من اينجام هستم زيرا مي‌خواهم بدانيد که من نسبت به شادي‌ها و اميدها، دردها و رنج‌هاي شما بي تفاوت نيستم. من سختي‌ها و دشواري‌هايي را که شما متحمل مي‌شويد کاملا درک مي‌کنم. چگونه مي توانم بي‌عدالتي‌هايي را که شما از آنها رنج مي‌بريد، محکوم نکنم؟ وي ادامه داد: اين بي‌عدالتي‌ها نتايج زخم‌هايي هستند که از سوي اقليتي بر شما وارد شده است؛ اقليتي که به قدرت و ثروت چسبيده و خودخواهانه اسراف مي‌کنند، در حاليکه اکثريت مردم به حومه‌هاي کثيف شهرها رانده شده‌اند.

وليدالمعلم: دمشق ومسکو شمارش معکوس نابودي تروريست ها را آغاز کرده اند

«وليد المعلم» وزير خارجه سوريه با کارآمد خواندن نتيجه 60روز همکاري نظامي ضد تروريستي دمشق ومسکو،گفت:همکاري هاي روسيه وسوريه در سرکوب تروريست ها وتقويت نظاميان سوري، شمارش معکوس نابودي گروه هاي تروريستي را آغاز کرده است.

به گزارش ايرنا، وليدالمعلم در مذاکره با «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه در مسکو، اظهار کرد: ارتش سوريه در نتيجه اقدام هاي مشترک نظامي مسکو و دمشق در برابر گروه هاي تروريستي تقويت شده است. وي افزود: حمله هاي هوايي روسيه به مواضع تروريست ها در مدت دو ماه 100 برابر عمليات يکساله ائتلاف آمريکايي بازدهي داشته و در حالي که اين ائتلاف نتوانست مانع توسعه طلبي داعش شود، همکاري هاي نظامي سوريه و روسيه سبب پيشرفت هاي زيادي عليه تروريست ها شده است. وليدالمعلم همچنين با حمله به اقدام اخير ترکيه در ساقط کردن جنگنده سخو 24 روسيه، اظهار کرد: در پنج سال گذشته بارها اعلام کرده ايم که آنکارا به دليل تفاوت ايدئولوژيکي از تروريست ها حمايت مي کند و به ما از پشت خنجر مي زند.

برچسب‌ها:

نظر شما