شناسهٔ خبر: 9441040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید نخست وزیر ایتالیا بر اجرای راهبرد جامع مقابله با تروریسم

تهران- ایرنا- «ماتئو رنتسی» نخست وزیر ایتالیا، تایید کرد که کشورش به «راهبرد جامع» مقابله با تروریسم، متعهد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در دیدار روز پنجشنبه، رنتسی با «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، دو طرف موافقت خود را با «توافق جامع» با ترکیه در زمینه آوارگانی که راه اروپا را در پیش می گیرند، اعلام کردند.
رنتسی در این دیدار با تقدیر از اقدامات دیپلماتیک اخیر اولاند برای ایجاد ائتلاف مشترک ضد داعش، تایید کرد که کشورش به «راهبرد جامع، دیپلماتیک، نظامی، بشردوستانه، فرهنگی و مدنی» علیه تروریسم پایبند است.
پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس که به مرگ 130 نفر و مجروح شدن بیش از 350 تن دیگر منجر شد، فرانسه حمله به مواضع داعش در سوریه را به شکل چشمگیری افزایش داده است.
ماراتن دیپلماتیک اولاند برای بسیج بین المللی علیه داعش این هفته با برنامه دیدار سه شنبه گذشته اش با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن آغاز شد و با دیدار دیروز با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و امروز با ماتئو رنتسی در پاریس ادامه یافت. رئیس جمهوری فرانسه امروز (پنجشنبه) برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به مسکو می رود.
کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقدام هایی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.
اروپام ** 9053**1485**1144

نظر شما