شناسهٔ خبر: 9440631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اردوغان عذرخواهی از پوتین را رد کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را به ارتکاب اشتباه بزرگ متهم کرد. رئیس جمهور ترکیه در حالیکه پوتین گفته بود منتظر عذرخواهی ترکیه هستیم، گفت: اگر قرار باشد کسی عذرخواهی کند ما نیستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را به ارتکاب اشتباه بزرگ متهم کرد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «سی ان ان»، اردوغان در مصاحبه با این شبکه گفت: هواپیمای روسی حریم هوایی ترکیه را نقض کرد و به اعتقاد من اگر قرار باشد کسی عذرخواهی کند ما نیستیم. کسانی که حریم هوایی ما را نقض کردند باید عذرخواهی کنند. نیروی هوایی ترکیه به مسئولیت خود برای پاسخ دادن به نقض حریم هوایی عمل کرد.
اردوغان افزود: ولادیمیر پوتین با سخنان خود درباره اقدام ترکیه در سرنگون کردن هواپیمای روسی مرتکب اشتباه بزرگی شد که آن را خنجر از پشت یا حمایت از تروریسم خواند. اگر پوتین می گوید ما با داعش همکاری می کنیم فکر می کنم مرتکب اشتباه بزرگی شده است. روسیه در جنگ با داعش شرکت نمی کند، بلکه بر عکس مخالفان میانه رو را در سوریه هدف قرار می دهد و ترکیه کشوری است که با تروریسم مبارزه می کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود: ترکیه هنوز درباره هدف قرار دادن یک هواپیمای نظامی روسیه در مرز سوریه از مسکو عذر خواهی نکرده است.   
پوتین گفته بود: کوتاهی برخی کشورها و حمایت مستقیم آنها از تروریست‌ها منجر به ظهور داعشی شد که یک پدیده ترسناک است.
 

 
 

 

 
 

نظر شما