شناسهٔ خبر: 9435317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزير بهداشت تاکيد کرد:

ارائه کامل خدمات بهداشتي به زائران پياده اربعين حسيني

موج-وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: تمهيدهاي لازم از طريق دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و جمعيت هلال احمر براي خدمات رساني به زوار اربعين حسيني در مرزهاي مهران، شلمچه و چذابه انديشيده شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن قاضي زاده هاشمي در ابتداي ورود به ايلام در فرودگاه اين شهر در جمع خبرنگاران افزود:در همين چارچوب آمادگي کامل براي مقابله با شيوع احتمالي هرگونه بيماري در مرزهاي محل رفت و آمد زائران اربعين حسيني نيز وجود دارد.
وي ادامه داد: از طريق بروشورهاي بهداشتي و درماني در مسيرهاي حرکت زائران اربعين حسيني اطلاع رساني‌هاي لازم در خصوص رعايت نکات بهداشتي انجام خواهد شد.
وزير بهداشت گفت: گروه‌هاي متعدد در مسيرهاي مختلف منتهي به مرزها مستقر شده‌اند و آمادگي کامل براي مقابله با هرگونه شيوع احتمالي بيماري با توجه به ازدحام جمعيت در مرزها وجود دارد.
وي افزود: با توجه به اينکه ازدحام جمعيت در مرز مهران بيشتر است، در سفر امروز به اين شهر وضعيت ارائه خدمات بهداشتي و درماني را ارزيابي مي‌کنم.
وزير بهداشت با استقبال استاندار ايلام و معاونان وي از طريق فرودگاه شهداي شهر ايلام وارد اين استان شد.
بازديد از پايگاه‌هاي امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکي و جمعيت هلال احمر ايلام در مسير ايلام - مهران و بازديد از بيمارستان امام حسين (ع) مهران از برنامه‌هاي سفر وزير بهداشت به اين منطقه است.
همچنين وزير بهداشت در جريان چگونگي روند امدادرساني و ارائه خدمات بهداشتي درماني به زائران اربعين حسيني در مرز بين المللي و پايانه مرزي مهران قرار خواهد گرفت.
مرز بين المللي مهران به دليل کوتاهي مسافت و برخورداري از امنيت، يکي از کانون‌هاي پر رفت و آمد زوار عتبات عاليات بشمار مي‌رود. در ايام منتهي به اربعين حسيني پارسال افزون بر يک ميليون و 500 هزار زائر از اين مرز تردد کردند.

نظر شما