شناسهٔ خبر: 9431025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کامرسانت: مسکو نشست ماه دسامبر روسیه-ترکیه را لغو کرد

یک روزنامه روس به نقل از منابع کرملین گزارش کرد که به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز اخیر ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده روس بر فراز آسمان سوریه، مسکو در صدد است نشست ماه دسامبر با آنکارا را لغو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه جنگنده «اف 16» ترکیه، جنگنده در حال عملیات «سوخو 24» روسیه را هدف قرار داد، مسکو تصمیم‌ گرفته تا نشست روسیه-ترکیه در ماه دسامبر را لغو کند.

بنا به گزارش روزنامه «کامرسانت» روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه نشست ۱۵ و ۱۶ گروه موسوم به «G20» در «آنتالیا» ترکیه توافق کرده بودند که نشستی را در ماه دسامبر برگزار کنند.

این رسانه روس روز پنجشنبه (امروز) به نقل از یک منبع کرملین گزارش کرد: «مقامات روسیه تصمیم گرفته‌اند که نشست روسیه-ترکیه در سنت پترزبورگ که قرار بود اواسط دسامبر برگزار شود را لغو کنند».

روز سه‌شنبه هفته جاری، یک جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در سوریه سقوط کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که این هواپیما توسط یک موشک هوا به هوا که از جنگنده اف ۱۶ بر فراز قلمرو سوریه از مرز ترکیه پرتاب شده بود، هدف قرار گرفته است.

پوتین حمله ترکیه را «خنجر از پشت که توسط همدستان تروریست‌ها صورت گرفته توصیف کرد». آنکارا مدعی است که این جنگنده را به این دلیل هدف گرفته که در حریم هوایی ترکیه بود و آن را نقض کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که برگزاری نشست دسامبر روسیه و ترکیه بستگی به چندی عوامل دارد اما هنوز درباره لغو آن بحث‌هایی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7Z5H3W

نظر شما