شناسهٔ خبر: 9423979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

روسیه خواستار مجازات عاملان سرنگونی جنگنده سوخو 24 شد

ایرنا

«سرگئی نارشکین» رئیس مجلس دومای روسیه خواستار شناسایی و مجازات عوامل سرنگونی جنگنده سوخو-24 روسیه شد که روز گذشته توسط یک جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه بر فراز سوریه هدف قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نارشکین امروز (چهارشنبه) در دیدار با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه گفت: افراد مسئول سرنگونی جنگنده سوخو-24 روسی باید تعیین و پس از پیگرد قضایی، مجازات شوند.


وی افزود: روسیه این اقدام را جنایت و همدستی با تروریست ها می داند و افرادی که مسئول این جنایت هستند باید معرفی و مجازات شوند.


رئیس دومای روسیه گفت: حکومت ترکیه با دستور حمله به هواپیمای روسی به منافع ملت خود ضربه زدند. آنچه آنکارا در این باره انجام داد، بازتاب روحیه ملت ترکیه و ما با مردم این کشور روابط دوستانه خوب و حتی مشارکت داریم و معتقدیم که سرنگونی هواپیمای روسی خیانت به مردم ترکیه است.


یک فروند جنگنده سوخو-24 روسیه روز گذشته (سه شنبه)، توسط ترکیه هدف قرار گرفت و در سوریه سقوط کرد. رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت گفت: همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند و سقوط هواپیمای روس، پیامدهای جدی در روابط با ترکیه خواهد داشت.


روسیه سخنان مقامات ترکیه را مبنی بر اینکه جنگنده روسی به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده است، رد و اعلام کرده که بررسی اطلاعات پروازی و نقشه های ثبت شده ماهواره ای نشان می دهد که این ادعا نادرست است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما