شناسهٔ خبر: 9420158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش مکتوب ... مسافران طريق الحسين به کربلا مي روند.

صاحب‌خبر - اهواز /خبرگزاری صدا و سیما /اجتماعی


هرچه به ایام اربعین سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش نزدیکتر می شویم شور و شوق عاشقان اهل بیت برای زیارت کربلا بیشتر می شود .
پذیرایی و خدمت رسانی ایستگاهای صلواتی مردم خوزستان به زائران اربعین حسینی ستودنی و حماسی است و همه کارها به صورت خودجوش و مخلصانه در حال انجام است.
این روزها مرز های چذابه و شلمچه مملو از خیل عاشقان سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش است که از سراسر ایران اسلامی راهی بین الحرمین یار هستند .
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی در بازدید از پایانه مرزی چذابه می گوید نظم و تحرک ایستگاه های صلواتی مردمی در پذیرایی از کاروان های زائران اربعین حسینی به صورت شبانه روزی و با امکانات اهدایی (نذورات) انجام می شود و دستگاه های اجرایی و نظارتی در منطقه نقش نظارتی و بسترسازی دارند.
همایون قنواتی در بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در مسیرهای منتهی به گذرگاه چذابه خدمت رسانی به زائران می کنند، می گوید: این کانون ها متشکل از جوانان مشتاق و پرشوری است که کارها را با کیفیت بالا انجام می دهند که این جای قدردانی دارد.
او گفت: سایت اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پایانه مرزی چذابه به صورت شبانه
روزی به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می کند.
مدیر کل حج و زیات خوزستان هم می گوید: تاکنون 370 هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلا مشرف شده اند.
ناصر حویزاوی گفت : از این تعداد 200 هزار نفر از مرز شلمچه و 170 هزار نفر نیز از مرز چذابه پس از انجام تشریفات قانونی و اداری راهی عتبات عالیات شدند.
او گفت : هم اکنون صدور ویزا در شهرهای خرمشهر، سوسنگرد و اهواز توسط نمایندگی های کنسولگری عراق انجام می شود.
وزیر اطلاعات هم در بازدید از پایانه مرزی چذابه در جریان آخرین روند وضع موجود قرار گرفت وگفت: امسال تمام امکانات نسبت به پارسال برای زوار اربعین بهتر شده است و خوشبختانه دولت عراق هم امسال همکاری کاملی چه در زمینه صدور ویزا و چه در موضوع حمل و نقل زوار با مسئولان کشورمان انجام داده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با اشاره به خیل گسترده زوار در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، تصریح کرد: این مناطق، مکانهای مقدسی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین فرزندان این کشور خون خود را در دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند.
همچنین به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمازجماعت، 300 روحانی خوزستانی در مسیر نجف تا کربلا و در موکب‌های اربعین حسینی مستقر شدند .
مسئول ستاد مردمی اربعین خوزستان می گوید این تعداد روحانی در مسیر نجف تا کربلا و در موکب‌های اربعین حسینی مستقر هستند .
حجت الاسلام حسن سواری گفت : به منظور ارتباط با زائران و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی زائران اربعین حسینی 100 روحانی خوزستانی در مسیر قدیم نجف تا کربلا و 200 روحانی دیگر نیز در مسیر جدید بین این 2 شهر در موکب‌ها مستقر شده اند .
او می گوید همچنین100 روحانیی دیگر از حوزه‌های علمیه استان خوزستان که به عراق رفته‌اند در مسیر کاظمین به کربلا مستقر می‌شوند و هر روحانی حداقل حدود 5 روز در هر موکب می‌ماند و به زائران اربعین خدمت می‌کند.
امداد گران جمعیت هلال احمر خوزستان هم به بیش از یکهزار و 818 نفر از زائران اربعین حسینی درمان اضطراری ارائه کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت : از این تعداد، 38 نفر بستری موقت و 27 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
دکتر علی خدادادی می گوید: هم اکنون پوشش امدادی و اجرای عملیات امداد در مسیرهای منتهی به مرزهای چزابه و شلمچه در حال انجام است.
در مراسم اربعین حسینی امسال 85 نفر از کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان در قالب 30 تیم امدادی توسط 18 آمبولانس و 6 دستگاه موتورلانس به زائران اربعین حسینی(ع) و دو بالگرد این جمعیت در مرزهای شلمچه و چذابه به زائران حسینی ارائه خدمت می کنند.
محمد صفری شهردار چذابه هم با بیان اینکه 90 درصد کار پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه توسط مردم و هیات های عزاداری انجام می شود می گوید خدمات رسانی و پذیرایی به زائران اربعین حسینی توسط 105 موکب مردمی به طول یک و نیم کیلومتر در اطراف مرز چذابه به صورت خودجوش انجام می شود.

0002

نظر شما