شناسهٔ خبر: 9418182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرانس24: اولاند در سفر به آمریکا ناکام ماند

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در سفر خود به آمریکا در متقاعد ساختن واشنگتن برای ایجاد ائتلافی گسترده تر با حضور روسیه مایوس و ناکام ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرانس 24 روز چهارشنبه گزارش داد: در کنفرانس مشترک خبری روز گذشته اولاند و باراک اوباما در کاخ سفید، هرچند دو رئیس جمهوری نشان می دهند با یکدیگر متحد هستند، اما برخلاف ظواهر، رئیس جمهوری آمریکا طرح اولاند به منظور پذیرش روسیه برای پیوستن به ائتلاف (عربی – غربی به اصطلاح ضد داعش ) را رد کرد.
این شبکه تلویزیونی افزود: مقامات آمریکایی با این ادعا که حملات هوایی روسیه در سوریه تلفات غیرنظامی سنگینی به همراه داشته، از ملحق ساختن مسکو به ائتلاف ( به اصطلاح) ضد داعش سر باز می زنند.
این رسانه فرانسوی گفت: رئیس جمهوری آمریکا طی سخنان خود در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی اش، اندکی 'در' را برای محلق شدن روسیه دراین ائتلاف باز گذاشت، اما گفت تا زمانی که مسکو مواضع خود را تغییر ندهد و به حملات هوایی خود علیه مواضع گروه های میانه رو( تروریست ها) مخالف اسد پایان ندهد و حمایت از اسد را کنار نگذارد، نمی تواند به این ائتلاف (عربی –غربی به اصطلاح ضد داعش) بپیوندد.
بر اساس این گزارش، اولاند نتوانست دراین سفر رضایت واشنگتن را برای ایجاد ائتلاف بزرگتری که روسیه نیز در آن حضور داشته باشد، جلب کند.
اولاند در پی حملات تروریستی 22 آبان ماه پاریس برای ایجاد ائتلافی بزرگتر علیه گروه تروریستی داعش و متقاعد کردن واشنگتن برای پذیرش مسکو دراین ائتلاف راهی آمریکا شده بود.
رئیس جمهوری فرانسه که قرار است فردا (پنجشنبه) برای دیدار با پوتین راهی مسکو شود، پیش از سفر به واشنگتن از سوی همتای آمریکایی خود پیامی درباره دیدار آتی خود از مسکو دریافت کرده بود.
شبکه تلویزیونی یورونیوز روز گذشته (سه شنبه) دراین باره گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به همتای فرانسوی خود پیام داد که در دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در برابر وی بایستد و امتیازی در ازای حملات بیشتر مسکو به گروه تروریستی داعش ندهد.
اروپام **1302**1485**1572

نظر شما