شناسهٔ خبر: 9416966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت: یک میلیون و 100 هزار نفر ویزای اربعین دریافت کردند

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان حج و زیارت از صدور یک میلیون و 100 هزار ویزای اربعین در مراکز تعیین شده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید اوحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد: 2 میلیون نفر در کشور امسال موفق به دریافت ویزای اربعین شوند.
وی افزود: سامانه سماح تا روز پنجشنبه فعال بوده و زائران تا ساعت چهار عصر روز شنبه فرصت دارند مدارک خود را به دفاتر زیارتی مشخص شده تحویل دهند.
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: کنسولگری های عراق نیز تا یک هفته آینده روند صدور ویزا را ادامه خواهند داد پس زائران برای سفر به عراق عجله نداشته و مطمئن باشند شرایط حضور آنان در آیین های معنوی اربعین فراهم خواهد شد.
اوحدی با اشاره به روند تردد زائران از مرز مهران تاکید کرد: بیشتر زائران این نقطه مرزی را برای عزیمت انتخاب می کنند و حضور تعداد زیادی از افراد که بدون داشتن ویزا قصد شرکت در اربعین را داشته اند باعث کندی تردد شده است.
وی ادامه داد: پلیس گذرنامه عراق به هیچوجه اجازه ورود افرادیکه مدارک مورد نیاز را تهیه نکرده اند به خاک این کشور نمی دهد و با تمهیدهای اندیشیده شده و تامین ارز زائران فاقد ویزا در شهر مهران به ایلام برای دریافت مدارک ارجاع داده می شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: 26 گیت گذرنامه امروز در مرز مهران فعال شد که با اضافه شدن این تعداد به 67 گیت قبلی هم اکنون 93 گیت برای تردد زائران اربعین در این نقطه مرزی فعال است.
اوحدی گفت: تعداد گیت های گذرنامه در مرز زرباطیه عراق نیز با توجه به کمک جمهوری اسلامی از پنج گیت پارسال به 57 گیت افزایش یافته است ولی حجم حضور مردم در مرز مهران به حدی است که اذدحام جمعیت همچنان مشاهده می شود.
وی روند راه اندازی موکب ها ، مراکز اسکان و پذیرایی را در مهران مناسب ارزیابی کرد و افزود: تمام تلاش مسئولان فراهم کردن زمینه رفاه زائران اربعین است.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: بیش از 500 هزار نفر تاکنون از مرزهای مهران ، شلمچه و چزابه طی روزهای اخیر برای حضور در آیین های اربعین عازم کشور عراق شده اند و تنها از صبح امروز تاکنون بیش از 50 هزار نفر بر اساس اطلاعات پلیس گذرنامه از مرز مهران خارج شده اند که پیش بینی می شود این مرز از فردا شاهد خروج بیش از 100 هزار نفر باشد.
اوحدی یادآور شد: مرز چزابه هم اکنون در مقایسه با سایر مرزها از اذدحام کمتری برخوردار است و به زائران پیشنهاد می کنیم از این نقطه با توجه به شلوغی سایر مرزها تردد کنند.
وی تاکید کرد: زائران اخبار موثق روند تردد را از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی ، سخنگوی ستاد اربعین و رادیو اربعین دریافت کنند.
3032/6034

نظر شما