شناسهٔ خبر: 9416713 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عشق زیارت و عشق خدمت به زائران اینجا موج می زند

ایلام-ایرنا- نوای زنگ کاروان اسرای کربلا دراذهان پیچش گرفته، هزاران مسلمان عاشق حسین همصدا با این کاروان در اقصی نقاط جهان مهیا می شوند تا باگام های مشتاق، خود را به کربلا رسانده و با آنها همدردی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روز شمار خلق حماسه ای دیگر و نمایشی عظیم از محبت به اهل بیت آغاز شده و این دیار خود را برای میزبانی از عاشقان سالار شهیدان کربلا آماده می کند.
کرد، لر، ترک، بلوچ و آذری و فارس از اقصی نقاط ایران این روزها بار سفر بسته و خود را پیاده و سواره به مرز مهران می رسانند تا از کاروان اربعین عقب نمانند و با حضور در دشت کربلا اوج عشق و ارادت خود را به اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش ابراز کنند.
این روزها در گوشه گوشه شهر کوچک و مرزی مهران تصویری از دلدادگی به سالار شهیدان را می بینید از کاروان های پیاده که از دور و نزدیک خود را به مهران رسانده اند تا پیرمردی ناتوان که به تنهایی با تکیه بر عصا می خواهد در اربعین کربلا حاضر باشد و یا نوزادی که در آغوش مادر به آرامی خفته است.
اینجا همه می خواهند خود را در اربعین به خورشید کربلا رسانند و با عزاداری و سوگواری بار دیگر حماسه ای زیبا از اوج دلدادگی به سرورشان حسین(ع) را به نمایش بگذارند.
مردم مهران نیز این روزها حال وهوای دیگری دارند، بسیاری ازمنازل به اقامتگاه و استراحتگاه زائران سیدالشهدا تبدیل شده و برخی نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی از زائران اباعبدالله(ع) پذیرایی می کنند.
این روزها اگر گذری به مهران داشته باشید عاشقان حسین را می بینید که اگر چه رفتن به کربلا برای آنها که در نزدیکترین نقطه به آن هستند براحتی امکان پذیر است اما میزبانی از زائران فرزند فاطمه(س) را به زیارتش ترجیح داده اند.
اینجا اوج عشق و دلدادگی به اباعبدالله (ع) موج می زند، از دانشجو گرفته که درس و کلاس را رها کرده و با سینی چایی داغ از زائران پذیرایی می کند تا بانوانی که صبح تا شب در حال پخت غذا برای زائران است و یا کودکی که جعبه واکس زیر بغل داشته و کفش زائران را صلواتی واکس می زند.
براستی مردم مهران میزبان شایسته ای برای زائران حسین هستند که از صبح تا شب با خوشرویی و گرمای دل و قلبی سرشار از عشق از این مسافران دیار خورشید پذیرایی می کنند.
از زمان تشکیل کمیته مشارکت های مردمی در شهرهای مسیر تردد زائران اربعین حسینی بسیاری از مردم با اهدای مواد غذایی هر چند اندک سعی دارند خود را هر طور که شده در این میزبانی سهیم کنند.
بسیاری از ارگان ها و سازمانها از شهرداری گرفته تا راه و شهرسازی، پلیس، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، حج و زیارت، کمیته امداد با فراهم کردن امکانات در شهر و مرز مهران سعی در پذیرایی هر چه مطلوبتر از زائران حسین(ع) دارند.
راه اندازی دفتر موقت کنسولگری عراق در ایلام و صدور روادید که با هدف سهولت تردد زائران به عتبات عالیات ایجاد شده نیز در قالب اقدامی مثبت از مسئولان برای ارایه خدمات مطلوبتر به زائران اربعین باید نام ببریم.
بر اساس اعلام معاون سازمان حج و زیارت ایلام از اوایل هفته گذشته و همزمان با آغاز بکار دفتر کنسولگری موقت عراق در ایلام تاکنون 15 فقره روادید عراق آن هم بصورت گروهی برای متقاضیان شرکت در آیین اربعین حسینی صادر شده است.
حسین نیک روش با بیان اینکه فقط روادید بصورت گروهی صادر می شود، افزود: به هیچ عنوان روادید انفرادی برای سفر به عتبات عالیات در دفاتر زیارتی مستقر در ایلام صادر نمی شود و متقاضیان باید در گروه های حداقل پنج نفره درخواست روادید کنند.
وی تاکید کرد: نرخ روادید برای هر نفر 30 دلار است و زوار می توانند بصورت گروه های پنج تا 10 نفره و حتی 20 نفره نسبت به ارائه تقاضای روادید برای سفر به عراق از طریق نمایندگی های کنسولی عراق در کشورمان از جمله در ایلام اقدام کنند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام کانون اصلی تردد زوار به عتبات عالیات بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی است براساس اعلام مسئولان بیش از 70 درصد زائران ایرانی برای سفر به عراق این مرز را انتخاب می کنند.
7171/9002/1352

نظر شما