شناسهٔ خبر: 9416700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درپی سرنگون شدن یک جنگنده روسی در مرز سوریه؛

ناتو در تماس نزدیک با آنکارا تحولات را زیر نظر دارد

تهران- ایرنا- یک مقام ناتو اعلام کرد که پس از سرنگون ساختن یک جنگنده روسی از سوی ترکیه، سازمان پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در تماس نزدیک با آنکاراست و تحولات را زیر نظر دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه از بروکسل گزارش داد، ترکیه یک فروند جنگنده روسیه را در مرز با سوریه هدف قرار داده و سرنگون کرده است.
به گزارش ایرنا، این مقام ناتو به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم. ما در تماس با مقامات ترکیه هستیم.
کرملین هم اعلام کرده است که سرنگونی هواپیمای روسیه یک حادثه بسیار جدی است.
در پی اعلام امروز رسانه های بین المللی مبنی بر سقوط یک جنگنده از سوی ترکیه، وزارت دفاع روسیه تایید کرد که هواپیمای جنگنده سقوط کرده در منطقه مرزی سوریه با ترکیه در لاذقیه، متعلق به یگان هوایی روسیه بوده است.
طبق گزارش وزارت دفاع روسیه این جنگنده روسی در ارتفاع شش هزار متری و بدون تجاوز به حریم هوایی ترکیه در حال پرواز بوده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است: تصاویر ماهواره ای تایید می کند که وارد حریم هوایی ترکیه نشده است و از رمین موردهدف قرار گرفته است.
براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان ترکیه ساقط شده است و دو خلبان آن توانستند با استفاده از صندلی و چتر نجات، سالم بمانند که یکی از آنان توسط شبه نظامیان ترکمن بازداشت شده است. هنوز اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.
اروپام**1533**1485**1572

نظر شما