شناسهٔ خبر: 9412439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپايي موکب اسکان زائران پياده در نجف اشرف

صاحب‌خبر - مشهد/خبرگزاری صدا و سیما/اجتماعی



بزرگترین موکب اسکان زائران پیاده در نجف اشرف برپا شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد امروز گفت: بزرگترین موکب اسکان زائران پیاده حضرت سید الشهدا(ع) با ظرفیت 6000 نفر در شهر نجف اشرف برپا ‌شد.
سید وحید موسویان افزود: این موکب که به همت شهرداری مشهد برپا ‌شده است گنجایش 6000 نفر شب خواب را دارد و هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) است.
او افزود: کاروان بزرگ خدمات شهری خدام‌الحسین(ع) به تعداد 480 پاکبان به همراه کاروان مکانیزه 14 ناوگان خودروهای نظافت شهری هم به نجف‌ اشرف وارد شد و در بدو ورود مشغول پاکبانی و نظافت این شهر به منظور استقبال و ورود زائران پیاده شدند.
وی تصریح کرد: دو موکب هم در شهر کربلا برپا می‌شود تا آمادگی میزبانی از زائران سیدالشهدا(ع) را داشته باشد.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد یادآور شد: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به زائران سید الشهدا(ع) از مرز ایران و عراق تا شهر نجف آغاز شده و زائران در کمال آرامش و امنیت مسیر مرز تا شهر نجف را طی می‌کنند، اتوبوس‌ها آمادگی دارند روزانه چندین هزار نفر را از شهر دیوانیه تا نجف اعزام کنند.
موسویان افزود: مفروش کردن طبقه زیرین صحن توسعه حرم امامین جوادین(ع) به مساحت حدود 3500 مترمربع، آماده کردن فضاهای سرپوشیده صحن و مفروش کردن آن به مساحت حدود 8000 مترمربع جهت اسکان برادران نیز از دیگر فعالیت‌های ستاد اربعین شهرداری مشهد در جهت خدمت‌رسانی به زائران است.

0002

نظر شما