شناسهٔ خبر: 9398410 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی آلمان از تاثیر حادثه سقوط هواپیمای روسی بر مذاکرات سوریه

تهران-ایرنا- وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد که حادثه سقوط جنگنده روسیه توسط ترکیه در روند مذاکرات برای حل بحران سوریه مانع ایجاد نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در برلین گفت: ما باید امیدوار باشیم که این حادثه سبب عقب گرد در مسیر مذاکرات درباره سوریه نشود.
این اظهارنظر وزیر خارجه آلمان در حالی مطرح شده است که به دنبال وقوع این حادثه نگرانی هایی از پیچیده شدن جنگ علیه داعش در عراق و سوریه ایجاد شده است.
براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان ترکیه ساقط شده و 2 خلبان به رغم استفاده از صندلی و چتر نجات، پیش از رسیدن به زمین از سوی شبه نظامیان ترکمنی مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند.
ارتش ترکیه می گوید به این هواپیما چندین بار هشدار داده شده که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است، اما مسکو این ادعا را رد کرد.
نهاد ریاست جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که جنگنده ای که ساعت های پیش در مرز ترکیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این کشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سوخو- 24 بوده است.
جنگنده روسی در حالی ساقط می شود که قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به ترکیه سفر کند. ترکیه کاردار روسیه را احضار کرده است.
اروپام**9234**1010

نظر شما