شناسهٔ خبر: 9394886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس حادثه سقوط هواپیمای جنگی روسی را 'بسیار جدی ' خواند

لندن - ایرنا- وزارت امور خارجه انگلیس ضمن 'بسیار جدی' توصیف کردن حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در صبح روز سه شنبه در نزدیکی مرز سوریه گفت که لندن از نزدیک جزئیات این اتفاق را پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای، با اشاره به سرنگونی یک فروند هواپیمای روسی در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه گفت: ما به فوریت به دنبال یافتن جزییات بیشتر در مورد این حادثه هستیم.
وی افزود: این کاملا روشن است که این یک حادثه 'بسیار جدی' است اما معقول نیست تا قبل از دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آن اظهار نظر شود.».
مقامات ترکیه گفته اند که در ساعت 9:20 صبح روز سه شنبه، ( به وقت محلی )، دو فروند هواپیمای اف 16 این کشور، یک فروند هواپیمای جنگی سوخوی روسیه را در منطقه مرزی سوریه با ترکیه در لاذقیه، هدف قرار داده و سرنگون ساخته اند.
به گزارش منابع انگلیسی، ترکیه اعلام کرده این حادثه پس از هشدارهای مکرر به هواپیمای روسی مبنی بر نقض کردن حریم هوایی ترکیه رخ داده است.
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده این کشور از زمین و هنگامی که در ارتفاع شش هزار متری و در آسمان سوریه در پرواز بود توسط ترکیه هدف قرار گرفت، اما دو خلبان آن موفق شدند از آن به بیرون بپرند.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) نیز در بیانیه ای تأیید کرده است که شورای این سازمان ساعت 5 عصر امروز ( سه شنبه به وقت محلی) به درخواست ترکیه در بروکسل جلسه فوق العاده تشکیل می دهد تا آنکارا بتواند هم پیمانان خود را در مورد سرنگون کردن هواپیمای نظامی روسیه در مرز سوریه مطلع کند.
مقام های ناتو عنوان می کنند که اوضاع را به دقت تحت نظر دارند و با مقامات ترکیه در تماس دائم هستند.
اروپام**4**1552

نظر شما