شناسهٔ خبر: 939027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به اردبیل از بخش های مختلف اتاق عمل، داخلی مردان و زنان، نروسرجری و ICU بیمارستان فاطمی اردبیل بازدید کرد.

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به اردبیل از بخش های مختلف اتاق عمل، داخلی مردان و زنان، نروسرجری و ICU بیمارستان فاطمی اردبیل بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز ( 30 مرداد) در این بازدید گفت: با توجه به قدمت ساختمان بیمارستان فاطمی این بیمارستان وضعیت خوبی ندارد.


دکتر هاشمی، تصریح کرد: علیرغم اینکه وضعیت ساختمانی بیمارستان فاطمی متناسب نیست اما کادر پزشکی این بیمارستان بصورت مطلوب به ارائه خدمات درمانی می پردازند که جای تقدیر و تشکر دارد و در این راستا امید است با احداث بیمارستان جایگزین اوضاع درمانی اردبیل بهبود یابد.


وزیر بهداشت، افزود: سازوکارهای لازم جهت تغییر کاربری برخی از زمین های دانشگاه که کاربری بهداشتی درمانی دارند مهیا است و در صورت پیشنهاد دانشگاه همکاری لازم از طرف وزارت بهداشت صورت می گیرد.


فضای فیزیکی مناسبی در بخش های درمان شهر اردبیل دیده نمی شود

وی، همچنین در بازدید از از بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) اردبیل، عنوان کرد: به رغم تمامی تلاش های مسئولین دانشگاه و پرسنل آن فضای فیزیکی مناسبی در بخش های درمان شهر اردبیل دیده نمی شود و امیدوارم در راستای رفع این مشکل با تخصیص اعتبارات لازم که برای تکمیل ساختمان های تروما و رادیوتراپی صورت گرفته است وضعیت فضای درمانی اردبیل بهبود یابد.


عضو کابینه دولت یازدهم، تصریح کرد: در تعداد تخت های بیمارستانی کمبود قابل ملاحظه ای دیده می شود اما امیدواریم با افتتاح مرکز تروما و پروژه های جایگزین بیمارستانی در کوتاه مدت مشکلات این بخش کاهش یابد و در خدمت شهروندان اردبیلی و سپس اتباع خارجی قرار گیرد.


وی به بیمه شدن پنج میلیون نفر در برنامه طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: از آغاز شروع طرح تحول سلامت تا کنون پنج میلیون نفر که فاقد هرگونه بیمه بودند توسط دولت بیمه شده اند و کماکان افرادی که بیمه ندارد می توانند جهت اخذ دفترچه درمانی اقدام کنند.


دکتر هاشمی، ضمن بازدید از بخش های مختلف داخلی زنان و مردان، هماتولوژی، داخلی، قلب و قسمت های مختلف اورژانس، گفت: با توجه به شرایط موجود استان اردبیل، فضای فیزیکی و درمانی مناسب و بخش های بیمارستانی کافی ندارد و جوابگوی مردم استان نیست و در این راستا علیرغم اینکه دولت و وزارت بهداشت در این زمینه برنامه هایی در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در برون رفت از این چالش دارند اما باید بخش های خصوصی را ترغیب به تاسیس کلینیک های اقماری و سرمایه گذاری نمود و در این موضوع وزارت بهداشت همکاری لازم را با دانشگاه و سرمایه گذار در جهت فراهم نمودن اخذ تسهیلات بکار می برد.


وزیر بهداشت، در پایان سخنان خود گفت: به هر حال با تمام تلاش هایی که مسئولین دانشگاه در جهت خدمت رسانی به مردم می کنند به لحاظ فرسوده بدون ساختمان ها اکثر بیمارستان های اردبیل وضعیت مناسبی ندارند که این مساله را وزارت بهداشت بررسی و کمک لازم را به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام می کند.


پایان پیام/
 

نظر شما