شناسهٔ خبر: 9389626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس24: نيروهاي مسلح ترکمان سوريه از ترکيه تقاضاي کمک کرده بودند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/09/03
00:30:11.09
خبرنگار فرانس 24 در استانبول گفت نیروهای ترکمان سوریه پیش از سقوط هواپیمای روسیه از ترکیه تقاضای کمک کرده بودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، خبرنگار شبکه در استانبول گفت اطلاعات مربوط به سرنگون شدن یک فروند جنگنده سوخو 24 که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود تایید شده است. ارتش ترکیه چندین بار به این جنگنده هشدار داده بود اما این هشدارها بی فایده بود و در نهایت جنگنده اف 16 ترکیه این هواپیما را هدف قرار داد.
این اقدام ترکیه در چارچوب تعهدات نظامی بود که به ارتش ترکیه اجازه می دهد از تمامیت ارضی خود در صورت نقض حریم هوایی محافظت کند.
پیش از این نیز جنگنده های روسیه دوبار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند. ترکیه نیز چندین بار در این باره به روسیه هشدار داده بود. در نهایت نیز این بار ترکیه وارد عمل شد و این جنگنده را هدف قرار داد. این جنگنده در فاصله بسیار نزدیکی در مرز ترکیه و در شمال شرقی سوریه سقوط کرد. این منطقه تحت کنترل ترکمان های سوریه است که به دلیل آنکه هدف جنگنده های دولت سوریه و همچنین روسیه قرار می گرفت از چند روز پیش از ترکیه تقاضای کمک کرده بود.
خبرنگار شبکه افزود شاهدان در محل اعلام کردند دو خلبان از این جنگنده بیرون پریدند. پس از آن دو بالگرد روس برای یافتن این خلبانان در منطقه شروع به گشت زنی کرد. اما نیروهای ترکمان سوریه آنها را هدف قرار دادند و به این ترتیب فرود آمدن دو بالگرد را غیرممکن کردند. طبق اطلاعات به دست آمده یکی از دو خلبان که ملیتش نیز مشخص نیست هم اکنون در دست نیروهای ترکمان سوریه است . البته این خبر هنوز تایید نشده است.
این حمله یک روز پیش از سفر بسیار مهم وزیر امور خارجه روسیه به ترکیه رخ داده است. سفارت روسیه در ترکیه تایید کرده است این سفر انجام خواهد شد. اما باید دید در پی این حادثه روسیه همچنان برنامه سفر را دنبال خواهد کرد؟

00:32:54.17

نظر شما