شناسهٔ خبر: 9383797 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پيش‌بيني روزهاي پرتردد در مهران

صاحب‌خبر - ایلام/ خبرگزاری صدا و سیما/
جانشین رییس ستاد اربعین استان ایلام گفت: پیش‌بینی می شود اوج تردد زائران در مهران برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی روزهای پنجم و ششم آذر ماه باشد.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه روزبه‌روز به تعداد زئران در مرز مهران افزوده می شود گفت: انتظار داریم با این افزایش حجم ترددها امروز و فردا روزانه شاهد خروج 45 هزار نفر از این مرز باشیم.
کلانتری به برقراری امنیت کامل در این مرز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مرز مهران با تلاش مسئولان شرایط بسیار خوبی برای تردد زائران فراهم است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به زائران توصیه کرد حتما ویزا را از مبدا تهیه کنند وبدون ویزا به مرز مهران سفر نکنند.
کلانتری همچنین از کمک کشورمان برای تجهیز مرز زرباطیه به گیت های خروجی خبرداد و گفت: 50 درصد گیت‌های این مرز آمده شده و انتظار می رود 50 درصد باقی مانده نیز بزودی راه اندازی شود تا ورود زائران اربعین حسینی به عراق نیز بخوبی انجام شود.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام همچنین از اختصاص یک هزار دستگاه اتوبوس ایرانی برای انتقال زائران از مرز زرباطیه تا شهر کوت عراق و سایر استان‌های این کشور خبرداد و گفت: این اتوبوس‌ها بتدریج در حال خروج از مرز و ارائه خدمات حمل و نقل به زائران در آنسوی مرزها هستند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد

0002

نظر شما