شناسهٔ خبر: 9383051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مرزهاي مهران، شلمچه و چذابه از نظر تردد مشکلي ندارند

موج - رئيس پليس راهور ناجا گفت: در حال حاضر زائران اربعين حسيني در مرزهاي مهران، شلمچه و چذابه از نظر تردد مشکلي ندارند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سردار تقي مهري در خصوص وضعيت فعلي مرزهاي شلمچه، چذابه و مهران با توجه به خروج اولين گروه زائران اربعين حسيني از مرز اظهار کرد: با برگزاري جلسات متعدد طي چند ماه گذشته توسط پليس راهور، تمهيداتي براي ايام اربعين حسيني انديشيده شد و در اين راستا خوشبختانه با تشکيل قرارگاه اربعين حسيني براي اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيکي و با همکاري تمامي دستگاه‌هاي امدادي، خدماتي، اورژانس، شهرداري، وزارت کشور و... امروز در مرزها نتايج مطلوبي را شاهد هستيم.
وي با بيان اينکه با همکاري و هماهنگي دستگاه‌هاي مربوطه در استان‌هاي خوزستان، ايلام و در مرزهاي شلمچه، چذابه و مهران، اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيکي مورد توجه خاصي قرار گرفته است، ادامه داد: يکي از نکته‌هاي مهم و مورد توجه، موضوع پارکينگ براي استقرار خودروهاي شخصي زائران است که خوشبختانه امسال با هماهنگي‌هاي استاني و تلاش مسوولان در شهرداري و فرمانداري، مشکلي در خصوص پارکينگ نداريم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به بازديد خود از مرز شلمچه گفت: خوشبختانه مشکلي در خصوص پارکينگ مشاهده نشد؛ طي روزهاي گذشته نيز از مرز مهران بازديد کرديم و با هماهنگي‌هاي صورت گرفته و همکاري مسوولان استان ايلام پارکينگ 40 هکتاري براي زائران در نظر گرفته شده است.
سردار مهري همچنين بيان کرد: اتوبوس‌هايي نيز از محل پارکينگ تا پايانه مرزي براي زائراني که عازم کربلا هستند، آماده خدمات‌رساني مي‌باشند.
وي تصريح کرد: در حال حاضر زائران اربعين حسيني در مرزهاي مهران، شلمچه و چذابه از نظر تردد مشکلي ندارند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا براي زائران حسيني توصيه‌هايي داشت و گفت: زائران حتما مدارک لازم از جمله گذرنامه و رواديد را به همراه داشته باشند؛ به هيچ عنوان صدور ويزا در مرز امکان‌پذير نيست.
سردار مهري همچنين به رانندگاني که در مرز در حال تردد هستند، توصيه‌هايي کرد و ادامه داد: رانندگان موظف به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي هستند؛ رانندگان با سرعت غيرمجاز از ايجاد استرس و نگراني براي ديگر رانندگان خودروها و زائران خودداري کنند ضمن اين که رانندگان بايد مدارک لازم از جمله گواهينامه، خودرو و بيمه‌نامه نيز به همراه داشته باشند.
وي با بيان اين که ماموران راهنمايي و رانندگي به تهيه بروشورهايي اقدام کرده‌اند، تصريح کرد: اين بروشورها در سه مرز خروجي مهران، شلمچه و چذابه براي راهنمايي بهتر و آسان‌تر در اختيار زائران قرار گرفته است؛ چراکه بسياري از زائران هنگام برگشت نمي‌دانند خودروي خود را کجا پارک کرده‌اند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تأکيد کرد: زائران نيز بايد مواردي را که در بروشورها به آن اشاره شده با دقت مطالعه و به نکات آن توجه کنند؛ زائران حتما در مسيرهايي که پليس راهنمايي و رانندگي مشخص کرده است، تردد کنند.
وي ادامه داد: زائران پياده نيز که در حال حرکت در جاده‌هاي منتهي به شهرهاي مرزي هستند، هنگام شب و تاريکي حتما لباس‌هاي شبرنگ بر تن داشته باشند، با پليس راهنمايي و رانندگي هماهنگ باشند ضمن اين که در جهت مخالف تردد خودروها حرکت کنند.
بر اساس گزارش سايت پليس، سردار مهري همچنين بيان کرد: برخي جاده‌ها ظرفيت تردد خودروها را ندارند بنابراين ممکن است که در مسير تردد خودروها ترافيک به وجود آيد پس زائران با رعايت نظم و تعامل، صبر پيشه کنند.

نظر شما