شناسهٔ خبر: 9357648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل حج و زیارت استان کردستان:

فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است

سنندج- مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به ثبت نام بیش از ۲ هزار کردستانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است.

صاحب‌خبر -

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است، گفت: این تاریخ برای زائران تمدید نمی شود و بعد از اتمام این مهلت تعیین شده سایت مسدود می شود.

وی به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سماح اشاره و عنوان کرد:  گذرنامه، دو قطعه عکس زمینه روشن، مبلغ ۳۰ دلار برای گروه ۵ نفره و بالاتر و مبلغ ۴۰  دلار برای افراد انفرادی برای روادید و مبلغ ۱۰۰ هزار  ریال برای حق ثبت نام مورد نیاز است.

 وی عنوان کرد: در چند سال اخیر که شرایط ورود زائران به کربلا فراهم شده است در استان کردستان هم شاهد شرکت تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) در مراسم های عاشورا و تاسوعا و همچنین اربعین هستیم.

مدیر کل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ نفر از استان عازم اربعین حسینی شدند، اعلام کرد:  امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از استان کردستان در این سایت ثبت نام کردند.

ناظمی جلال اظهارداشت: بیشتر زائران استان کردستان که امسال در سایت سماح ثبت نام کردند از شهرستان های قروه، بیجار و سریش آباد هستند.

 وی اضافه کرد: سایت استقبال از زائران اربعین حسینی از دو روز گذشته در ورودی شهرسنندج دایر و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: زائران استان های آذربایجان غربی و شرقی و به احتمال زیاد زنجان هم وارد سنندج شده ومورد استقبال مردم مومن و ولایت مدار این شهر قرار می گیرند و آنگاه عازم مرز مهران می شوند.

 مدیر کل حج و زیارت استان کردستان از زائران خواست قبل از سفر به توصیه ها و پیام های آموزشی توجیهی که از طریق رسانه ها اعلام می شود، نهایت توجه و دقت را داشته باشند.

ناظمی جلال اظهارداشت: علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی برای ثبت نام اولیه می توانند به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir  مراجعه کنند.

نظر شما