شناسهٔ خبر: 9339228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رادیو اربعین؛ افق‌ روشن رسانه ملی

تمرکز بر اشتراکات فرهنگی ۲۰ میلیون زائر در «رادیو اربعین»

اهمیت استفاده از «رادیو اربعین» بهره گرفتن از اخبار ترافیکی زائرین در مرزهای دو کشور، وضعیت هوا، برنامه‌های این ایام در سطح کشور عراق است تا زائرین بتوانند بهترین برنامه‌ریزی را برای بهره گرفتن از زمان خود داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، خبر آغاز به کار «رادیو اربعین» یکی از اتفاقات خوب پیاده روی اربعین امسال برای زائرین عتبات عالیات عراق است که روی موج اف ام ردیف 95.5 راه‌اندازی شده و در کربلا موج 90.9 ای ام و در نجف اشرف موج 91.9 ای ام را پوشش می دهد.

مدت زمانی که زائرین، مسیر نجف تا کربلا را پیاده روی می‌کنند خلوتگاهی است که رسانه می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در آن داشته باشد. طی کردن مسافتی 80 کیلومتری توسط دلدادگان حضرت اباعبدالله‌الحسین با پای پیاده می‌تواند فرصتی برای روایت آنچه بر کاروان حسینی گذشته است باشد که قرار است این وظیفه را رادیو اربعین انجام دهد.

ماموریت ویژه رسانه ملی در پیاده روی اربعین

اجتماع 20 میلیون نفری مسلمانان از کشورهای مختلف و فرهنگ‎‌های متمایز در کنار هم منجر به تصمیمی مهم در عرصه رسانه شد؛ تا رئیس رسانه ملی دستور ماموریتی ویژه در سطح فراملی را صادر کند. تعیین ماموریت‌های ویژه برای رسانه ملی در مقاطع مختلف از جمله اربعین می‌تواند افق‌های روشنی را برای رسانه‌ کشورمان در سطح بین اللمل داشته باشد تا بتواند شناخته و تاثیر گذارتر باشد.

رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل رعایت اصول اخلاقی در خبر و روایت صحیح این ظرفیت را دارند تا مخاطبین تشنه حقیقت در سطح دنیا را متوجه خود کنند.

تمایز فرهنگ‌ها در بین سیل جمعیت زائرین اگر چه نیازمند نگرش عالمانه‌ای در سطح رسانه است اما نقاط اشتراک مسلمین در پیاده روی اربعین تمام ابهامات این مسئله را برطرف می‌کند تا "رادیو اربعین" با تمرکز بر اشتراکات مذهبی زائرین مسائل تبیینی واقعه عاشورا را روایت کند.

اهمیت استفاده از این شبکه رادیویی را می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله بهره گرفتن از اخبار ترافیکی زائرین در مرزهای دو کشور، وضعیت هوا، برنامه‌های این ایام در سطح کشور عراق دانست تا زائرین بتوانند بهترین برنامه‌ریزی را برای بهره گرفتن از فرصت خود داشته باشند.

به نظر می‌رسد به دلیل خودجوش بودن راهپیمایی 20 میلیونی اربعین رادیو می‌تواند مهمترین رسانه تعیین کننده در بین زائرین باشد تا برنامه‌های این تجمع عظیم بدون کمترین مشکل پیش برود. پیاده روی اربعین علی‌رغم نا امنی‌های منطقه، امن‌ترین حرکت مردمی سراسر دنیاست.

رادیو اربعین از 23 آبان تا 13 آذرماه روی موج اف‌ام ردیف 5/95 مگاهرتز در تهران و استان‌های مرزی کشور قابل دریافت است؛ مخاطبان داخل کشور می‌توانند روی DVBTبرنامه‌های آن را بشنوند و مخاطبان در همه نقاط جهان روی اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به آدرس iranseda.irبه برنامه‌های این رادیو دسترسی دارند.

گفتنی است این رادیو کار خود را با اطلا‌ع‌رسانی و راهنمایی زائران آغاز کرده و بعد از پایان مراسم اربعین حسینی(ع)، به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما