شناسهٔ خبر: 9325206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العالم:ارتش يمن تلفات سنگيني به نظاميان سعودي وارد کرد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/09/01

00:52:04.05
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد:ارتش یمن تلفات سنگینی به نظامیان عربستان سعودی در جنوب این کشور وارد کرد.
به گزارش این شبکه،ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور توانستند کوه راهبردی الاشقر را در اطراف شهر کوفل در استان مارب و همچنین موضع نظامی الشبکه را در منطقه الشرفه در شهر نجران عربستان سعودی به کنترل خود درآورند. ارتش یمن سه تانک را در این منطقه به غنیمت گرفت. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور با حملات جنگنده های متجاوز و مزدوران سعودی به شهر تعز مقابله کردند.
ابراهیم شربو گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیروزی مهمی در استان مارب رسیدند به طوری که توانستند کوه راهبردی الاشقری در استان مارب را به کنترل خود درآورند. نیروهای وابسته به متجاوزان سعودی در این کوه مستقر شده بودند. ارتش یمن پس از درگیری های شدید این کوه را از مزدوران سعودی بازپس گرفت. تصاویر حمله نیروهای مشترک یمنی به این کوه بیانگر مهم بودن این دستاورد نظامی است. مزدوران سعودی با وجود حمایت بالگردهای آپاچی عربستان نتوانستند کنترل خود را بر این کوه حفظ کنند و پا به فرار گذاشتند. نیروهای یمنی همچنین در اطراف این کوه شماری از تجهیزات نظامی دشمن را منهدم و تلفات سنگین مادی و انسانی سنگینی به مزدوران سعودی وارد کردند. همچنین نیروهای یمنی با چند حمله مزدوران سعودی به چند محور شهر تعز مقابله کردند. یک منبع نظامی یمن خبر سیطره مزدوران سعودی را بر شهر الشریجه تکذیب کرد.
نیروی ارتش یمن گفت: توانستیم این کوه را از مزدوران آمریکا و اسرائیل بازپس گیریم و همه مزدوان در این منطقه به هلاکت رسیدند.
گزارشگر این شبکه افزود: در عرصه درگیری های مرزی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند موضع نظامی الشبکه را در شرق نجران در عربستان سعودی به کنترل خود درآورند. حملات توپخانه ای ارتش یمن نیز باعث به هلاکت رسیدن شماری از نظامیان عربستانی در جنوب این کشور شد. توپخانه ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی را در مناطق موسم،دخان،سدیس و جبل حمدان در جیزان هدف قرار داد.
00:54:41.23

نظر شما