شناسهٔ خبر: 9314297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس سازمان حج و زیارت:

مناسک حج نیازمند تدابیر لازم برای تأمین امنیت حجاج است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: مناسک حج نیازمند تدابیر لازم برای تأمین امنیت حجاج است و باید به درستی مدیریت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور، ظهر امروز در همایش مهاجران الی الله که در تالار زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، با اشاره به این که در حادثه منا پس از آغاز مناسک حج اعلام کردند به دلیل بستن مسیر زائران به سمت سوق العرب از سوی پلیس امنیت عربستان فاجعه ای در حال شکل گیری است، گفت: بی تدبیری پلیس عربستان، گرمای هوا و تراکم جمعیت موجب بروز حادثه منا شد.


اوحدی با اشاره به هدایت زائران ما با خیابان دیگری از سوی پلیس عربستان عنوان داشت: این کار منجر به برخورد حجاج ایرانی با کاروان های مقابل و رقم خوردن این فاجعه دردناک شد.


وی با یادآوری به اجبار پلیس عربستان در تغییر مسیر حجاج، خاطرنشان کرد: در این حادثه دلخراش، 462 زائر ایرانی که تمام امیدشان سفر حج بود جان باختند.


رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که با تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اطلاع رسانی شفاف، اخبار فاجعه منا به رغم تلخ بودن لحظه به لحظه منتشر شد، افزود: رهبر معظم انقلاب برای حفظ ارزش های جمهوری اسلامی و به احترام خانواده های حجاج در بیاناتی آل سعود را متوجه عواقب رفتار غیرانسانی خود کرد.


وی در ادامه با اشاره به این که واژه مهاجر الی الله با تأکید رهبری بر کشته شدگان فاجعه منا نهاده شد، ادامه داد: جانباختگان فاجعه منا پس از بخشوده شدن تمام گناهانشان در روز عرفه دعوت حق را لبیک گفتند.


اوحدی با بیان این که فاجعه منا به رغم دردناک و سخت بودن، زیبایی های خاصی داشت، گفت: برگزاری مراسم تشییع جانباختگان فاجعه منا صحنه باشکوهی از وحدت ملت ایران بود.


وی یادآور شد: یکی از زائران طبق وصیت خود در مکه دفن شد و فردی دیگر که در هشت سال دفاع مقدس شهید نشده بود، در این عرصه معنوی به لقاء الله پیوست.


رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به انجام مناسک حج دو میلیون نفر در فضا و زمان محدود گفت: این مناسک نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین امنیت و تدارکات است./9459/202/ب1

نظر شما