شناسهٔ خبر: 9312238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده جان‌باخته بروجردی فاجعه منا

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت کشور امروز شنبه، سی‌ام آبان‌ماه با خانواده فتح‌الله گودرزی، جان‌باخته بروجردی در فاجعه منا دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور امروز شنبه، سی‌ام آبان‌ماه در جریان سفر به بروجرد، با خانواده فتح‌الله گودرزی، از جان‌باختگان بروجردی حادثه منا دیدار کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور همچنین در مراسم یاد بود و گرامیداشت ۱۴ نفر از جان‌باختگان بروجردی فاجعه منا که با عنوان «مهاجر الی‌الله» در تالار زرین‌کوب بروجرد برگزار شد، شرکت کرد.

اوحدی در دیدار با خانواده فتح‌الله گودرزی، با بیان این‌که پیگیری وضعیت مفقودان حادثه منا از مطالبات جدی ایران است و عربستان هم موظف به پاسخگویی در این زمینه است، افزود: از عربستان دو مصوبه گرفته‌ایم؛ نخست این‌که دو نفر از خانواده حجاجی که مفقود هستند به عربستان برای آزمایش DNA مجدد اعزام شوند و مراحل تطبیق نهایی انجام شود و مصوبه دیگر این‌که دو نفر از خانواده قربانیان دفن شده در این فاجعه برای زیارت قبور آن‌ها و تسلی خاطرشان به این کشور اعزام شوند.

وی با اشاره به این‌که حاج فتح‌الله گودرزی سال‌ها در جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشته است، بیان کرد: خانواده این زائر مفقود شده بروجردی آن‌قدر فراز‌ و نشیب در زندگی خود تجربه کرده‌اند که شاید برای این‌گونه خانواده‌های اصیل مواجهه با موضوع فاجعه منا خیلی سنگین نباشد.

اوحدی تصریح کرد: پس از مراجعت از عربستان در مراسم چهلم جان‌باختگان منا در سراسر کشور شرکت کرده و با خانواده‌های قربانیان صحبت و از سبزوار و نیشابور گرفته تا بندر ترکمن، گنبد، رامسر و لنگرود سرکشی کردیم.

وی با بیان این‌که در این فاجعه سرمایه‌های سنگینی را از دست داده‌ایم، خاطرنشان کرد: این مصیبت غم سنگینی است و نباید این فاجعه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری فراموش شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن این فاجعه گفت: تلاش می‌شود مستند سازی این واقعه انجام شود که تاکنون سه کتاب با این موضوع در دست تهیه است.

یادآور می‎شود، در جریان وقوع فاجعه منا ۱۴ تن از حجاج اعزامی از بروجرد جان خود را از دست دادند.

نظر شما