شناسهٔ خبر: 9304051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حرفهایی که قاضی صلواتی از بابک زنجانی کشید/افشای چگونگی وارادت جرثقیل برای پروژه پل صدر ازسوی زنجانی

جامعه > قضایی - میزان نوشت: دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

 دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی در حال برگزاری است که در ادامه میتوانید لحظه به لحظه اخبار آن را دنبال کنید.

مشروح جلسه دوازدهم:

9:30
_سوال های قاضی صلواتی از بابک زنجانی متهم را به چالش کشید/نحوه افزایش سرمایه بانک FIIB ،چگونگی ایجاد شرکت SCT BANKERS دبی،نحوه خرید ملک ایران زمین

_قاضی صلواتی:دادسرا مدعی است شما در حین فروش بانک FIIB به بانک ملت افزایش سرمایه داشته اید؟/بابک زنجانی:شخصا افزایش سرمایه داده ام/بانک ملت یک یورو هم به من کمک نکرد/برگه افزایش سرمایه که از محل منابع خودم هست موجود است/بانک ملت اصلا در خارج از کشور پول نداشت.

_قاضی صلواتی:شرکت SCT BANKERS دبی اصلا وجود خارجی دارد؟/بابک زنجانی:در سال ۸۷ SCT کیش را افتتاح کردیم و شعبه کیش را در DIFC دبی ثبت کردیم.

_قاضی صلواتی:ملک ایران زمین را از چه کسی خریدی؟/بابک زنجانی:ایران زمین را بین سال های ۸۸ و ۸۹ از شرکت "الف-الف" خریدم/اصل زمین را ۲۸۰ میلیارد تومان خریدم که ۹ هزار متر تجاری داشت/۴۰ میلیارد تومان روز اول پرداخت کردم/قاضی صلواتی:۴۵ میلیارد تومان، این ۴۵ میلیارد تومان از کجا تامین شده است؟ از منابع بانک ملت بوده؟/بابک زنجانی: ملک ایران زمین را ۲۲۵ میلیارد خریدم/قاضی صلواتی:پس چرا قیمت ملک را بالا می برید؟ قیمت اولیه ۲۴۰ میلیارد بوده است/ملک را چگونه خریدید؟/بابک زنجانی:گفتم فقط نقد می خرم اما انها گفتند نه باید شرایطی بخری/سه چک ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی دادم/قاضی صلواتی:بانک الف چک سوم شما را به علت پاس نشدن به اجرا گذاشته است.

9:45
_قاضی صلواتی:منابع دو چک اولی که پاس کردی از کجا تامین شده بود؟ از پول نفت نبود؟ اقای زنجانی این پول ها از محل فروش وون های شرکت ن بود که شما مجاز به تبدیل ان ها به ریال نبودی/بابک زنجانی:پول هایی که در دو چک اول پرداخت کردم از محل منابع سه بانک داخلی بود که برای انها حواله زده بودم/ان ها در مقابل حواله ها به من وون داده بودند/این پول ها برای شخص خودم بود/قاضی صلواتی:پول ها برای تو نبوده است؟

_قاضی صلواتی:آقای زنجانی برای واردات جرثقیل های پل صدر حداقل ۱۲ میلیون یورو از محل اعتبارات شرکت ن برداشته اید که مجاز نبودید/بابک زنجانی:اینطور نبوده است.

10:00
_قاضی صلواتی: اقای زنجانی کل ملک ایران زمین برای شما ۳۰۰ میلیارد تومان در امده است،چرا می خواهی قیمت را بالا ببری؟/بابک زنجانی:اینطور نیست/قاضی صلواتی:ثابت میکنم که چرا می خواهی قیمت را بالا ببری/در ۳۰ اردیبهشت ۹۲ وزارت نفت ملک ایران زمین را ۸۲۴ میلیارد تومان کارشناسی کرد اما به فاصله سه ماه و با اعتراض شما ملک ایران زمین دوباره کارشناسی شد و ملک ۱۷۶۰ میلیارد تومان کارشناسی شد/گزارش موثقی داریم که کارشناسی دوم را مخدوش میکند/از اقای تورگ می خواهم دوباره کارشناسی را انجام دهند تا در صورتی که تخلفی صورت گرفته است افرادبه مراجع قضایی معرفی شوند.

_قاضی صلواتی:ملک ایران زمین را در کدام دفترخانه ثبت کردید/بابک زنجانی:دفترخانه ای در میدان هفتم تیر/قاضی صلواتی:اقای "م-ن" نماینده حقوقی وقت وزارت نفت در دفترخانه بابت سند قطعی مشتمل بر رهن از شما ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می گیرد/پرونده اقای "م-ن" در دادسرا باز است و به زودی به دادگاه می اید/سردفتر هم از شما ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می گیرد/هزینه ثبت این سند ۱۰ میلیون تومان بوده است/سردفتر به دادسرا احضار شود/نجفی نماینده دادستان:این اتفاق افتاده است.

10:15
بانکی که وجود خارجی نداشت/قاضی صلواتی در جریان رسیدگی به پرونده نبودن بانکی به نام SCT BANKERS دبی را به اثبات رساند/قاضی صلواتی:اقای زنجانی سرمایه اولیه شما در SCT دبی چقدر بود؟/بابک زنجانی:یادم نیست/قاضی صلواتی:من یادتان می اندازم، ۱۰۴ میلیون دلار بوده است/مدارک پرونده می گویند بانک SCT دبی وجود ندارد/SCT ساخته ذهن شماست.

_قاضی صلواتی:اقای زنجانی با دادگاه صداقت داشته باش/قرارباشد منکر همه چیز شوید دادگاه سند دارد/بابک زنجانی:اگر می خواهید همه را قبول کنم/قاضی صلواتی:با سند و مدرک صحبت کنید.

10:20
باز هم آن ۲۲ میلیارد یورو جنجالی و ادعای جدید متهم نفتی/بابک زنجانی:در جلسه چهارشنبه گفتم ۱۲ میلیارد یورو دارم/قاضی صلواتی:گفته بودید که ۲۲ میلیارد یورو دارید که ۱۰ میلیارد آن کم شد/بابک زنجانی:نه کم نشده است/۲۲ میلیارد یورو داریم اما ۱۲ میلیارد آن از جانب من قابل تصمیم گیری است/در مورد ۱۰ میلیارد آن بدهی فارکسی و ... داریم.

10:30
بابک زنجانی:بازپرس پرونده از افراد مختلف سوال پرسیده و یک سری موارد را ساخته است/قاضی صلواتی:دادستانی هم می گوید حرف های شما ساخته و پرداخته ذهن شماست/مدرک بیاورید.

_قاضی صلواتی:شما به وزارت نفت بدهی دارید یا ندارید؟/بابک زنجانی: دارم/قاضی صلواتی:بدهی به بیت المال را بپردازید و تمام.

۴۲۴۲

برچسب‌ها:

نظر شما