شناسهٔ خبر: 9267731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

تداوم بارش‌ها در کشور

صاحب‌خبر -

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی موجود در کشور گفت: نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخشهایی از مرکز، جنوب و شمال شرق کشور بارانی است که بارش در مناطق سردسیر شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف و در جنوب غرب گاهی با رعدوبرق و وزش باد همراه است.
«احد وظیفه» گفت: فعالیت این سامانه، امروز در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق خواهد بود؛ ضمن اینکه با تاثیر موج دیگری در شمال غرب و غرب نیز، ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد. این موج، روز جمعه (فردا) در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب ابرناکی و بارش خواهد شد. با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما، دریا مواج خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که روز جمعه خلیج فارس نیز مواج باشد.
«وظیفه» همچنین در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان این استان امروز، نیمه ابری در اوایل شب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 15 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود و در روز جمعه، نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 13 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.
ترافیک در باند جنوبی آزادراه تهران – کرج
انتظامی و حوادث رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های کشور گفت: ترافیک در باند جنوبی آزادراه تهران - کرج از پل فردیس تا پل کلاک نیمه سنگین گزارش شده است.
سرهنگ «نادر رحمانی» گفت: در محورهای اسالم به خلخال در استان اردبیل، محور پونل- خلخال در استان گیلان و ارتفاعات محور کندوان در استان مازندران بارش برف جریان دارد، وی افزود: در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، گیلان و مازندران بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه دارد. همچنین در محورهای اندیمشک و سربندر اهواز در استان خوزستان و محورهای اراک - توره و اراک - فراهان در استان مرکزی نیز بارش باران و لغزندگی سطح معابر گزارش شده است.
وی با اعلام اینکه محور شمشک به دیزین به دلیل ناایمن بودن همچنان مسدود است، افزود: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و روان برخوردار هستند اما با توجه به سرمای زودهنگام هوا و برفی بودن بسیاری از گردنه‌ها، به رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای برفی را دارند توصیه می‌کنیم حتما وسیله نقلیه خود را به لوازم و تجهیزات ایمنی مجهز کرده و لباس گرم و خوراک مناسب به همراه داشته باشند.

نظر شما