شناسهٔ خبر: 9264577 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کشف 40 هزار ویزای جعلی عراق در آستانه اربعین

جامعه > پلیس - واحد مرکز خبر نوشت: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند صدور روادید (ویزا) جعلی سفر به عراق و کشف چهل هزار ویزای تقلبی در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ عباسعلی محمدیان با اشاره به اینکه ویزا دارای شماره سریال و کد مخصوص است، افزود:‌ جعلی بودن ویزاها با دستگاه الکترونیکی کنترل ویزا مشخص می شود.

وی گفت‌:‌ مردم می توانند برای اطمینان از اصالت ویزای صادرشده خود ، به ادارات سازمان حج و زیارت ، کنسولگری ها و سفارت عراق در ایران مراجعه کنند و استعلام بگیرند .

سردار محمدیان افزود: کسانی که خارج از چارچوب ثبت نام رسمی اقدام به خرید ویزا آن هم زیر قیمت اعلام شده از افراد متفرقه کرده اند ؛ بدون تردید ویزای آنان تقلبی است.

وی گفت: پیگیری تعداد ویزاهای جعلی و اینکه به شهرهای دیگر کشور منتقل یا در اختیار افراد دیگر گذاشته شده در دستور کار جدی پلیس قرار گرفته است .

سردار محمدیان گفت : کسانی که از اصالت ویزای خود استعلام نگیرند، در مرزها دچار مشکل می شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به مردم توصیه کرد : برای دریافت ویزا حتماً از طریق کانال های قانونی (سایت سماح و 2200 دفتر خدماتی وابسته به سازمان حج و زیارت یا کنسولگری ها و سفارت عراق در ایران) اقدام کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار گرفتار نشوند.

یادآور می شود چنانچه فردی با ویزای جعلی به هر شکلی بتواند وارد خاک عراق شود حضور غیرقانونی وی به کشور حداقل شش ماه حبس در پی دارد.

۴۷۴۷

برچسب‌ها:

نظر شما