شناسهٔ خبر: 9263862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دبیر ستاد مرکزی اربعین در عراق خبر داد؛

ترسیم نقشه راه برای خدمت رسانی به زائران اربعین

خبرگزاری رسا ـ قاسمی با بیان این که خدمت رسانی به زائران اربعین از بدو ورود به عراق تا خروج از این کشور انجام می شود، از ترسیم نقشه راه در پیوست های امنیت، حمل و نقل، اسکان، خدمات بهداشت و درمان، تغذیه، خدمات کنسولی، بانکی و گمشدگان برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه ستاد اجرایی اربعین با حضور حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین، حجج اسلام والمسلمین نجفی روحانی و حسین بهجتی به ترتیب نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و کربلا، میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و مصطفی قاسمی نماینده سازمان حج و زیارت و دبیر ستاد مرکزی اربعین در عراق برگزار شد.

مصطفی قاسمی در این جلسه به ارائه آخرین فعالیت‌های انجام شده در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پرداخت و با بیان این که فعالیت‌های مرتبط از 5 ماه پیش آغاز شده است، از ترسیم نقشه راه در پیوست های امنیت، حمل و نقل، اسکان، خدمات بهداشت و درمان، تغذیه، خدمات کنسولی، بانکی و گمشدگان خبر داد.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در عراق با بیان اینکه با ترسیم این نقشه راه برنامه ریزی مدونی در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به زائران صورت گرفته است، گفت: با استفاده از تمام ظرفیت ها و به کارگیری همه پتانسیل نیروهایمان برای ارائه خدمات شایسته به زائران حسینی در ایام اربعین تلاش می کنیم.

 

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران از بدو ورود به عراق تا خروج از این کشور انجام می شود، اما این خدمات شامل همه زائران نمی شود، اظهار داشت: عمده خدمات در بخش اسکان، حمل و نقل، تغذیه، امنیت، درمان و بهداشت و خدمات کنسولی و بانکی انجام می شود.

 

وی چالش های پیش روی ستاد اجرایی اربعین در عراق را در بخش اسکان و حمل و نقل هنگام بازگشت زائران به کشور ارزیابی کرد و افزود: برای همه زائران عتبات نمی توان امکان اسکان فراهم کرد و در بخش حمل و نقل نیز با ازدحام و تردد بسیار زیاد زائران برای برگشت به کشور مواجه هستیم که در این زمینه فعالیت امنیت و بهداشت و درمان بیشتر می شود.

 

در ادامه این مراسم میرمسعود حسینیان با ارائه گزارش مختصری، فعالیت های کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا را در بخش گمشدگان، فوت شدگان و در راه ماندگان تشریح کرد.

 

همچنین مسئولان کمیته های اسکان و تغذیه، حمل و نقل، امنیت، بهداشت و درمان و مفقودین به ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در این کمیته ها در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به زائران حسینی در ایام اربعین و بیان مشکلات پیش رو پرداختند./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

نظر شما