شناسهٔ خبر: 9247645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اربعین حسینی در آئینه مطبوعات اصفهان

استقبال مردم ازبزرگ ترین اجتماع مردمی جهان اسلام که درآن میلیون ها زائر از مرزهای زمینی و هوایی خود را به عراق می رسانند در روزنامه های استان اصفهان بازتاب گسترده ای داشت.

صاحب‌خبر -

زیارت اربعین سالار شهیدان که هرساله در ماه صفر برگزار می شود یکی از بزرگ ترین مناسبت های دینی عراق و جهان اسلام است و میلیون ها زائر از استان های مختلف عراق و کشورهای جهان عازم کربلای معلی می شوند تا مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام را برگزار کنند و این زیارت با حضوری میلیونی توأم است.
روزنامه های استان اصفهان هم در شماره امروز چهارشنبه بیست وهفتم آبان به حضور ونقش اصفهانی ها در تدارک این رزمایش بزرگ پرداختند.
** روزنامه نصف جهان، آماراصفهانی ها برای حضور درکربلا را 90 هزار نفر اعلام کرد واز قول مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان نوشت:تاکنون 90 هزار نفر زائر اصفهانی برای حضور در مراسم اربعین حسینیدر سامانه 'سماح' ثبت نام کرده اند که این میزان درحال افزایش است.
وی همچنین به زائران وعلاقه مندان به حضور درمراسم اربعین حسینی در کربلا توصیه کرد که بدون گذر نامه وویزابه مرزهای کشور مراجعه نکنندچراکه حضور درکشور عراق مستلزم داشتن گذرنامه وویزاست.
** روزنامه نسل فردا هم خبری ازنایب رییس موسسه پزشکان بدون مرز اصفهان داشت.
این روزنامه 
به نقل از وی وباتیتر 'خدمات رایگان پزشکان اصفهانی به زائران نجف تا کربلا' اعلام کرد:همزمان با اربعین حسینی 200 نفراز پزشکان از سراسر کشور به صورت داوطلبانه برای ارایه خدمات درمانی به همه زائران عتبات و عالیات، اعزام می شوند.
محمد شکیبا فر گفت: قرار است این تیم پزشکی افتخاری از 4 لغایت 15 آذرماه سال جاری دربیمارستان صحرایی و کمپ های درمانی درآن سوی مرز ایران (نجف تا کربلا )مستقر شوند.
وی ادامه داد: حدود 90 درصد پزشکان داوطلب خدمت به عتبات و عالیات را پزشکان اصفهانی تشکیل می دهند.
** روزنامه اصفهان زیبا هم از راه اندازی دفتر پستی مرز بین المللی مهران در آستانه اربعین حسینی خبرداد .
این روزنامه نوشت:دفتر پستی مرز بین المللی مهران در استان ایلام، با هدف خدمت رسانی بهینه به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی این شهرستان، راه اندازی شد.
شرکت پست اعلام کرد: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، دفتر پستی مرز بین المللی مهران، از امروز آبان ماه، با استقرار نیرو و تجهیزات 26سه شنبه کامل، در پایانه مرزی شهر مهران راه اندازی شد تا خدمت رسانی بهینه به زائران در دروازه ورود به عتبات عالیات انجام شود. هدف از ایجاد و راه اندازی این دفتر پستی، تکریم هرچه بهتر زائران اربعین حسینی، سهولت تسهیل ارسال انواع کالا و لوازم، انجام تمامی خدمات مالی و سرویس های پستی است. زائران عتبات عالیات می توانند با اطمینان کامل و بدون هیچگونه دغدغه فکری خدمات موصوف خود را به پست محول کنند.
** اصفهان امروز نیز در سایت خبری اش با اعلام 'هشدار پلیس فتا به زائران کربلا' نوشت:سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد: زائرین کربلا هنگام خرید بلیت مراقب کلاهبرداران باشند.
گ/7141/ 6022

نظر شما