شناسهٔ خبر: 913331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشاور ارشد استاندار فارس:

تغییر مدیریت در حوزه فرهنگ اجتناب ناپذیر بود

فارس با هویت فرهنگی غنی خود در طول تاریخ همواره اعتبار بخش اعتبار بین المللی ایران زمین بوده است.

صاحب‌خبر -

مشاور ارشد استاندار فارس گفت: تغیر مدیریت در حوزه فرهنگ اجتناب ناپذیر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمود موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متمایز‌ترین ویژگی استان فارس پیشینه فرهنگی و اقتدار هنری این استان در طول تاریخ است.

مشاور ارشد استاندار فارس ابراز داشت: فارس با هویت فرهنگی غنی خود در طول تاریخ، همواره اعتبار بخش اعتبار بین المللی ایران زمین بوده است.

وی گفت: این اعتبار باید به عنوان یک ظرفیت مهم تبدیل به زیرساختی موثر برای توسعه پایدار استان فارس شود که البته در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

موسوی افزود: فرهنگ در دنیای معاصر در کنار ابعاد هویتی، تربیتی و اجتماعی خود یک حوزه مهم در رونق اقتصادی محسوب می‌شود که باید استان فارس نیز از این ظرفیت بهره‌مند شود.

مشاور ارشد استاندار فارس تصریح کرد: در گذشته متاسفانه بر اساس کم کاری و رفتارهای سلیقه‌ای نه تنها از این ظرفیت استفاده نشده است بلکه شاهد انزوای هنرمندان نیز بوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: مهاجرت جوانان نخبه حوزه فرهنگ در چند ساله گذشته یکی از اتفاقات تلخ تاریخ معاصر استان فارس است در حالی که با کمی تدبیر می‌توانستیم از این ظرفیت انسانی برای رونق اقتصادی فرهنگی استفاده کنیم.

موسوی ادامه داد: ملتی که از فرهنگ غفلت کند به تاریخ و هویت خود ضربه زده است و این امر می‌تواند در طولانی مدت به وضعیت اجتماعی استان نیز لطمه بزند.

وی بیان کرد: رونق فرهنگی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است و جامعه‌ای که از این موضوع غفلت کند خود خواسته به سمت تسلیم شدن در مقابل تهاجم‌های فرهنگی رفته است.

مشاور ارشد استاندار فارس اضافه کرد: دغدغه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری باید نصب العین متولیان فرهنگ استان باشد و هیچ کوتاهی و کم کاری در این حوزه قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: جلو گیری از عملکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ یکی از نیازهای اصلی استان فارس در شرایط فعلی است و امیدواریم متولیان فرهنگ با همدلی و پیروی از تصمیمات شورای فرهنگ عمومی فارس را درشان و جایگاه مقدس سومین حرم اهل بیت(ع) اداره کنند.

موسوی ابراز داشت: ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و ادبی فارس یک زیر ساخت مهم برای رونق اقتصادی استان است اما نه تنها از این پتانسیل‌ها استفاده نکرده‌ایم بلکه شاهد یک مظلومیت تاریخی نیز هستیم.

وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که با حضور سرمایه گذران در بخش فرهنگ از یک سو و آشتی هنرمندان با تولید آثار هنری از یک سوی دیگر به رسالت خود در تولید و ارتقای فرهنگ استان عمل کنیم.

مشاور ارشد استاندار فارس یادآور شد: ما تنها در مقابل حفظ میراثفرهنگی خود مسئول نیستیم بلکه باید بدانیم که ما نسبت به نسل آینده نیز برای خلق هویت فرهنگی مسئولیتی مهم و خطیر داریم.

موسوی با اشاره به طبیعی بودن تغیرات در حوزه‌های مختلف برای تغیر مدیریت‌ها ادامه داد: تغیرات در حوزه فرهنگ نیز مانند هر تغیر دیگری غیر قابل اجتناب است.

وی بیان کرد: رخوت فرهنگی در استان دیگر بیش از این قابل قبول نبود و ضمن اینکه در حوزه زیر ساخت‌ها هم اقدام چشم‌گیری در چند سال گذشته صورت نگرفته است.

مشاور استاندار فارس تصریح کرد: مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان با شعار و سخنرانی تحقق نمی‌یابد بلکه باید در عمل این موضوع دنبال شود.

وی گفت: خوشبختانه وضعیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با درایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتخاب دکتر بهزاد مریدی در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید مشخص شده است و امیدواریم با کمک، حمایت و همراهی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

نظر شما